Na sesji Rady Miejskiej, 30 czerwca burmistrz Tomasza Frischmann poinformował, że w wyniku zapytania ofertowego Urząd Miejski zawarł dwie umowy na odkomarzanie. Jedną z firmą "3xD Zwalczanie Szkodników" na zwalczanie komarów oraz kleszczy na terenie miasta, wartą 147 600,00 zł. Drugą na agrolotnicze zwalczanie komarów z firmą "Agro-Piast" z Wrocławia na kwotę 134,07 zł za 1 hektar. Radny Piotr Łuciw chciał wiedzieć, jaki będzie zakres usługi odkomarzania przez firmę "3xD" i jak tegoroczna cena za tę usługę ma się do ubiegłorocznej. - Biorąc pod uwagę to, że mamy do czynienia z suszą, działania związane ze zwalczaniem komarów w tym roku nie powinny mieć daleko idącego zasięgu - stwierdził. - Kwota za tę usługę wydaje się jednak znacząca. Proszę więc o informacje, co do zakresu prac.
Radny Albert Zieliński dodał, że dla niego bulwersującą kwestią jest natomiast zlecenie usługi odkomarzania firmie "3xD". - Jeżeli nic się nie zmieniło, to właściciel firmy, która ma się zajmować odkomarzaniem, jest mężem pracownicy urzędu i to takiej pracownicy, która ma kontrolować pana pracę i pracę urzędu, więc dla mnie, z etycznego punktu widzenia, jest to bulwersujące skrajnie - mówił zwracając się do burmistrza. - Jeżeli tak nie jest, proszę mnie wyprowadzić z błędu.
Dodał, że takie rzeczy bulwersują go nie od dziś i dziwi się burmistrzowi, że coś takiego jest w ogóle możliwe. Pytał też, czy dokumenty dotyczące zapytania ofertowego, na podstawie którego wybrano firmę, są dostępne w urzędzie i czy będzie mógł przejrzeć tę dokumentację.
Odpowiadając radnym Tomasz Frischmann wyjaśnił, że miasto zawarło umowy na odkomarzanie, ale są tak skonstruowane, że zapłaci, gdy usługa zostanie wykonana. - Gdy nie będzie komarów, za samolot czy usługę spryskiwania nie będziemy płacić - mówił. - Usługę zlecono, ponieważ chcemy być przygotowani, by można było szybko zareagować w przypadku jakiejś plagi.
Odnosząc się do pytania i zarzutu radnego Zielińskiego dodał, że dokumenty postępowania, o które pytał, są dostępne w urzędzie i wie, że radny już je sprawdzał. Co do zlecenia zadań firmie "3xD" zachęcił, aby kontrolę dotycząca tego tematu przeprowadziła Komisja Rewizyjna działająca przy RM (radny Zieliński jest jej członkiem - red.). Oczywiście samodzielnie radny też będzie mógł obejrzeć dokumentację, ale po wcześniejszym umówieniu się.
Wiceburmistrz Andrzej Mikoda dodał, że różnice w cenach za odkomarzanie są w stosunku do ubiegłego roku około 20% wyższe. Przed wyborem firmy do odkomarzania drogą agrolotniczą zapytania ofertowe wysłano do trzech firm. Odpowiedziała jedna i to z nią podpisano umowę.
Co do odkomarzania drogą lądową, zapytania ofertowe wysłano do pięciu firm. W wyniku tego postępowania wyłoniono firmę "3xD". - Tutaj dodatkowym elementem, oprócz odkomarzania, było zwalczanie kleszczy. W związku z tym doszły koszty wynikające z konieczności zastosowania dodatkowego środka - tłumaczył. - Co do umów, jakie zostały podpisane, to otwierają nam one ścieżkę do możliwości skorzystania z usług. W przypadku usług naziemnych wykonywane są one metodę biologiczną i taka metoda jest stosowana, a zabiegi prowadzone zapobiegawczo. Ponieważ mieliśmy dosyć suchą wiosnę, obecnie nie mamy do czynienia z plagą komarów, zatem zabiegi agrolotnicze nie są niezbędne. Mamy natomiast zapewnione środki, podpisaną umowę i w każdej chwili, gdy będzie taka konieczność, będziemy mogli skorzystać z tej usług.
Andrzej Mikoda dodał, że jeżeli przeznaczone na odkomarzanie kwoty nie zostaną rozdysponowane, nastąpi korekta budżetu, a pieniądze przekazane będą na inne cele.
(WK)







Napisz komentarz
Komentarze