Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 26 lipca 2025 14:56
Reklama BMM
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

Pierwsi pasażerowie z przystanku Oława Zachodnia

On był bezsprzecznie pierwszy, bo czekał na pociąg już od 4.30, czyli ponad godzinę. - Mam nakręcony filmik, jak wjeżdżam - mówi pan Marek. - Chciałbym się wpisać do historii Oławy
Pierwsi pasażerowie z przystanku Oława Zachodnia
On był bezsprzecznie pierwszy, bo czekał na pociąg już od 4.30, czyli ponad godzinę. - Mam nakręcony filmik, jak wjeżdżam - mówi pan Marek z Oławy. - Chciałbym się wpisać do historii Oławy

Autor: fot. Jerzy Kamiński

Podziel się
Oceń

Przyjechał z zamiarem przejechania trasy z nowego przystanku do stacji Oława. - Panie, no nie ma innej możliwości! Wysiądę na Głównym zobaczyć, co tam jest, bo ponoć ruszył wczoraj remont. Zerknę okiem. 

Reklama

 

Czy przystanek Oława Zachodnia podoba mu się? Tak. 

- Przyszłościowo na pewno było warto go budować - mówi. - Patrząc na te blokowiska obok i wiedząc, ile ludzi dojeżdża, i że jesteśmy tak naprawdę sypialnią Wrocławia, to ten przystanek jest strzałem w dziesiątkę. Niedoróbek nie ma się co czepiać, bo to nie są te czasy, że trzeba trawę na zielono malować. Mieszkam koło szpitala i po powrocie do Polski zacznę szukać pracy we Wrocławiu, skoro teraz mam taki wygodny dojazd. Z domu rowerem dojeżdżam tu w 7 minut, więc myślę, że to jest mistrzowskie rozwiązanie, bo na dworzec główny byłoby dużo, dużo dłużej. 

Państwo Elżbieta i Bogusław Zalewscy przyszli zobaczyć nowy przystanek, bo... 

- To moment historyczny, a my niedaleko mieszkamy - mówi pan Bogusław. - Czekaliśmy na ten przystanek wiele lat i na pewno będziemy z niego korzystać. 

- Tamten dworzec jest za daleko, a nie zawsze połączenia autobusowe nam pasowały - dorzuca pani Elżbieta. - A tu mamy blisko, podejdziemy. Dla nas to wygoda. 

 

Piotr Sajdak z osiedla Sobieskiego dojeżdża codziennie rano do pracy we Wrocławiu, ale do tej pory wsiadał w Lizawicach, teraz będzie mógł skorzystać z przystanku Oława Zachodnia. 

- Z nowego przystanku jestem zadowolony, bo będę miał bliżej - mówi. - Nie będę musiał samochodem dojeżdżać do Lizawic. Tutaj sobie spokojnie spacerkiem podejdę. Może czasowo nie będzie to jakiś wielki zysk, ale za to bez samochodu i wygodnie. Sama jazda pociągiem to jest zysk, bo jednak te korki, czas, paliwo... A tak to 20 minut i będą na Dworcu Głównym we Wrocławiu. Dzisiaj przyszedłem tylko zobaczyć, a jutro rano koło szóstej pierwszy normalny kurs do pracy i potem już tak codziennie.  

 - Udało się - mówi radny powiatowy Marek Drabiński, który też pojawił się dzisiaj rano na peronie 2 nowego przystanku. - Wiele lat starań, wiele osób przyłożyło do tego rękę. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy o tym przystanku mówili, bo wydaje mi się, że im się więcej o czymś się mówi, im większa jest presja, tym skuteczniej coś może powstać. Mamy przystanek, teraz czas na wiadukt na Wiejskiej. Wielkie inwestycje w Oławie w zeszłym, w tym i w przyszłym roku, jeżeli chodzi o kolej, bo to dziesiątki milionów złotych. 

Wśród wysiadających pierwszy raz na przystanku Oława Zachodnia byli burmistrz Oławy Tomasz Frischmann z żoną. - Satysfakcja jest, ale cały czas podkreślam, że to było marzenie wielu osób od 40 lat. Wiele środowisk, wiele osób i instytucji o to zabiegało, udało się. Tym wszystkim, którzy na przestrzeni wielu lat brali w tym udział, chodzili za tą sprawą, my wszyscy serdecznie dziękujmy. Udało się! To jest najistotniejsze. To jest coś, co Oławie będzie ludziom służyć. A jak jeszcze uruchomimy wyobraźnię, to mamy taki lokalny tramwaj...  Miałem wtedy 4-5 lat, gdy tu się przeprowadziliśmy i pamiętam, że zawsze było mówione o takich sprawach jak szkoła, która powstała, i o przystanku, który już jest. Była jeszcze mowa, nie wiem, czy to tylko wśród dzieci, ale mówiło się też, że tutaj powstanie także basen... 

- Mamy jeszcze taką romantyczną historię, trochę nieprawdopodobną, związaną z miejscem, gdzie dzisiaj stoi nowy przystanek - mówi Wioletta Frischmann. - Otóż na jedną z naszych pierwszych randek poszliśmy do naszej przyjaciółki Kasi Puszki, teraz Mazur, która mieszkała na Małodworcowej. Gdy wracaliśmy, przechodziliśmy przez dworzec PKP. I wtedy mój chłopak, a obecny mąż, powiedział: - Wiesz, Wiolu, spełnię twoje wszystkie marzenia. - To super - odpowiedziałam. - Tu stoi pociąg, podejdź do maszynisty i poproś go, aby nas podrzucił ciuchcią na osiedle Sobieskiego. I Tomek tak zrobił. Poszedł, zagadał, a ten - proszę uwierzyć - zgodził się. Ciuchcią jechaliśmy tamtej zimy z Małodworcowej, a wysiedliśmy wtedy w okolicach tego miejsca, gdzie... dzisiaj powstał przystanek Oława Zachodnia. Pamiętam, że na tej krótkiej trasie maszynista pozwolił mi poprowadzić ciuchcię. I naprawdę zwolnił właśnie w miejscu obecnego przystanku, a myśmy wyskakiwali w śnieg. Teraz to jest nie do pomyślenia, ale tak było... Już wtedy, jak widać, była taka potrzeba, aby w tym miejscu pociągi się zatrzymywały. 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej o autorze / autorach:

Napisz komentarz

Komentarze

Dżek speroł 17.06.2025 10:11
Dlaczego burmistrz nosi za duże marynarki? Nie zarabia mało, nie może sobie kupić marynarki w odpowiednim rozmiarze?

Reklama
Znający sprawę 16.06.2025 13:56
Platforma oławska działa jak widać obłudnie i perfidnie. Z całym szacunkiem dla was, ale nie jesteście już w koalicji z burmistrzem od kilku lat, natomiast rząd Tuska jest dopiero od dwóch lat, więc jakim sposobem przypisujecie sobie zasługi powstania tego przystanku? Bierzecie na siebie inwestycje, które już powstają, czyli przystanek Oława Zachodnia, natomiast brak ruchów sprawie powstania wiaduktu na Wiejskiej czy brak obwodnicy rzucacie na bary burmistrza, że to jego wina. Choć ulica Wiejska to droga wojewódzka, obwodnica to inwestycja rządowa, więc obecnie mielibyście większe możliwości działania na rzecz tych inwestycji. Ale po co, skoro nie powstają. Lepiej przypisać sobie inwestycje burmistrza, który wybudował przystanek PKP, z którym nie macie absolutnie nic wspólnego. Zaczęliście działać, gdy już były podpisane umowy i powstały projekty przystanku. To jest właśnie obłuda, nie odpowiadaliście ani za budowę, ani za projekt, gdyby nie wybudowano mówiliście, że to wina burmistrza i jego koalicjanta z PIS. Ale skoro powstał ten przystanek PKP to kto broni sobie przypisać zasługi jego powstania.

No tak średnio bym powiedział 16.06.2025 14:20
Znający sprawę 16.06.2025 13:56
Platforma oławska działa jak widać obłudnie i perfidnie. Z całym szacunkiem dla was, ale nie jesteście już w koalicji z burmistrzem od kilku lat, natomiast rząd Tuska jest dopiero od dwóch lat, więc jakim sposobem przypisujecie sobie zasługi powstania tego przystanku? Bierzecie na siebie inwestycje, które już powstają, czyli przystanek Oława Zachodnia, natomiast brak ruchów sprawie powstania wiaduktu na Wiejskiej czy brak obwodnicy rzucacie na bary burmistrza, że to jego wina. Choć ulica Wiejska to droga wojewódzka, obwodnica to inwestycja rządowa, więc obecnie mielibyście większe możliwości działania na rzecz tych inwestycji. Ale po co, skoro nie powstają. Lepiej przypisać sobie inwestycje burmistrza, który wybudował przystanek PKP, z którym nie macie absolutnie nic wspólnego. Zaczęliście działać, gdy już były podpisane umowy i powstały projekty przystanku. To jest właśnie obłuda, nie odpowiadaliście ani za budowę, ani za projekt, gdyby nie wybudowano mówiliście, że to wina burmistrza i jego koalicjanta z PIS. Ale skoro powstał ten przystanek PKP to kto broni sobie przypisać zasługi jego powstania.
Przystanek to inwestycja PKP, a nie burmistrza. Inwestycją burmistrza jest ten parking i drogi dojazdowe z infrastrukturą, które nie powstały w terminie.

Heheszek 16.06.2025 17:52
No tak średnio bym powiedział 16.06.2025 14:20
Przystanek to inwestycja PKP, a nie burmistrza. Inwestycją burmistrza jest ten parking i drogi dojazdowe z infrastrukturą, które nie powstały w terminie.
Już to parę razy napisałeś jako „Symetrysta”. Nie musisz zmieniać nicku i powtarzać w kółko to samo

Znający sprawę 17.06.2025 09:23
Burmistrz jest w koalicji z PIS, za którego to rządu powstały projekty i zaczęto budować, więc i tak duży udział Burmistrza. Natomiast na pewno nie ma w tym udziału żaden z radnych Platformy.

No tak średnio bym powiedział 17.06.2025 10:09
Znający sprawę 17.06.2025 09:23
Burmistrz jest w koalicji z PIS, za którego to rządu powstały projekty i zaczęto budować, więc i tak duży udział Burmistrza. Natomiast na pewno nie ma w tym udziału żaden z radnych Platformy.
projekt i rozpoczęcie budowy to początek 2024 r., a dokładnie rozpoczęcie budowy to marzec 2024 r., według informacji PKP PLK.

Reklama
Życzliwa 15.06.2025 19:27
Dworzec super szkoda tylko że otwarty na pół gwizdka jeden działający głosnik na cały peron przez co słabo słychać komunikaty, nie działają windy i chcąc zejść z drugiego peronu z dzieckiem w wózku pokonanie tylu schodów to nie lada wyczyn już nie mówiąc o tym że nie ma dojścia dla działkowców bo nadal jest wielka dziura w miejscu gdzie miało być dojście do bramki jeden wielki plac budowy ale ważne że burmistrz pierwszy raz z korzystał z dworca

Znający sprawę 16.06.2025 20:49
a widziała pani, by prace zakończyły. Otworzyli najpierw przystanek, by pociągi mogły zatrzymywać się. Po wakacjach będzie oficjalnie otwarcie. Jak wiele złej woli trzeba mieć by tego nie domyślić się.

Arek 15.06.2025 17:45
w maju tego roku minęło 200 lat trasy oława-wrocław. była to pierwsza linia kolejowa .. i ? czy ktoś uczcił ten fakt? dworzec jak na kresach wschodnich, parking tak samo, oświetlenia brak..

kartka z kalendarza 15.06.2025 20:28
Do 2042 jeszcze kilka lat

Redaktor 15.06.2025 16:51
Pan Tomasz, Krzysztof i Marek na jednym zdjęciu - jak ładnie. Hmmm pana Alberta nie ma, bo może to on robił zdjęcie..? Tak czy inaczej ładnie.

Reklama
Nata 15.06.2025 15:46
Wzruszające opowieści...

Bój w hucie 15.06.2025 10:09
Zaraz wieśniaki będą marudzić, że w pociągach za gorąco, a że za zimno, że trzeba stać, a w samochodzie siedzieli, że nie wiedzą jak kupić bilet itd. itd.

aż tyle 16.06.2025 11:49
Ciekawe po co daszek na peronach? Mam nadzieję,że plaża przed przystankiem uzupełniona będzie zwykłymi pięknymi polskim drzewami i krzewami.

jatoja 15.06.2025 10:04
Brawo redakcja za zdjęcie typa za żółtą linią przy pędzącym pociągu.

Oława OK 15.06.2025 08:53
A Pan Marek nie ma jakiś problemów ze spaniem po jakieś substancji ? normalnie przychodzi się 5 no 10 min przed planowanym odjazdem , no chyba że chce zrobić karierę polityczną tak jak Pan Marek Drabiński to rozumiem wtedy przyszedł nawet za późno 😉

Reklama
eddi 15.06.2025 11:13
Odczep się bucu.

pozdro600 15.06.2025 08:46
wielkie wydarzenie. wydluzyliscie przejazd do dworca w olawie o 2 minuty xD brawo. i gadanie ze Olawa blizej Wroclawia i chwalenie sie, ze bilet tanszy. Panie Marku, jak Pan wsiadzie w sw. katarzynie i wysiadzie na brochowie to juz w ogole bedzie po taniosci!!!!!!! p.s. podobono przystanek jesli nie spelni swojej roli, czyli co najmniej 40 osob wsiadajacych do kursu z rana (beda liczyc) to zostanie zamkniety przy kolejnej korekcie rozkladu jazdy!! :D

Bój w hucie 15.06.2025 10:18
pozdro600 15.06.2025 08:46
wielkie wydarzenie. wydluzyliscie przejazd do dworca w olawie o 2 minuty xD brawo. i gadanie ze Olawa blizej Wroclawia i chwalenie sie, ze bilet tanszy. Panie Marku, jak Pan wsiadzie w sw. katarzynie i wysiadzie na brochowie to juz w ogole bedzie po taniosci!!!!!!! p.s. podobono przystanek jesli nie spelni swojej roli, czyli co najmniej 40 osob wsiadajacych do kursu z rana (beda liczyc) to zostanie zamkniety przy kolejnej korekcie rozkladu jazdy!! :D
40?! Tam będzie spokojnie 2 razy tyle. Jeszcze będzie lament, ze ciasno i duszno.

symetrysta 15.06.2025 08:46
Wzruszyła mnie historia pani burmistrzowej - no po prostu mit niczym z Korei Północnej. Tak burmistrz był przewidujący, a zapomniał o parkingu dla pasażerów. Do listopada będziemy brnąć przez plac budowy, bo takiego mamy gospodarza miasta. Echhh...

Heheszek 15.06.2025 17:21
symetrysta 15.06.2025 08:46
Wzruszyła mnie historia pani burmistrzowej - no po prostu mit niczym z Korei Północnej. Tak burmistrz był przewidujący, a zapomniał o parkingu dla pasażerów. Do listopada będziemy brnąć przez plac budowy, bo takiego mamy gospodarza miasta. Echhh...
Nikt cię nie zmusza, żebyś korzystał z tego przystanku, a ci co będą korzystali, spokojnie poczekają do listopada. Aż tak boli, że udało się z tym przystankiem?

Reklama
Symetrysta 16.06.2025 09:49
Co to w ogóle za odpowiedź. Nikt nie zmusza, acha czyli mam akceptować prowizorkę. W zaślepieniu do BBS niektórym odbiera rozum. Władze samorządowe są od tego aby dowozić, kończyć inwestycje - a w Oławie jak zwykle, zrobione w połowie, ledwo się trzyma, windy nie działają i mam klaskać uszami. Proszę wybaczyć ale jednak będę wymagał innych standardów.

Heheszek 16.06.2025 10:16
Symetrysta 16.06.2025 09:49
Co to w ogóle za odpowiedź. Nikt nie zmusza, acha czyli mam akceptować prowizorkę. W zaślepieniu do BBS niektórym odbiera rozum. Władze samorządowe są od tego aby dowozić, kończyć inwestycje - a w Oławie jak zwykle, zrobione w połowie, ledwo się trzyma, windy nie działają i mam klaskać uszami. Proszę wybaczyć ale jednak będę wymagał innych standardów.
Jeszcze gorzej, jak nie chwalisz BBSu to masz nie korzystać. Z infrastruktury powstałej z pieniędzy podatników możesz korzystać tylko jak chwalisz prowizorkę BBSu, a jak nie to trzeba cie obrzucić błotem a najlepiej to się wyprowadź.

Heheszek 16.06.2025 11:15
Heheszek 16.06.2025 10:16
Jeszcze gorzej, jak nie chwalisz BBSu to masz nie korzystać. Z infrastruktury powstałej z pieniędzy podatników możesz korzystać tylko jak chwalisz prowizorkę BBSu, a jak nie to trzeba cie obrzucić błotem a najlepiej to się wyprowadź.
Poproś Mamusię, albo kogoś mądrzejszego, żeby ci przeczytali i wytłumaczyli o co chodzi i co jest napisane. Widzę, że nienawiść do BBS pozbawia Cię rozumienia co się czyta. Ale spokojnie hejtuj dalej.

Heheszek 16.06.2025 11:12
Symetrysta 16.06.2025 09:49
Co to w ogóle za odpowiedź. Nikt nie zmusza, acha czyli mam akceptować prowizorkę. W zaślepieniu do BBS niektórym odbiera rozum. Władze samorządowe są od tego aby dowozić, kończyć inwestycje - a w Oławie jak zwykle, zrobione w połowie, ledwo się trzyma, windy nie działają i mam klaskać uszami. Proszę wybaczyć ale jednak będę wymagał innych standardów.
No brawo. Zaślepienie nienawiścią do BBS niektórym całkowicie odbiera rozum. Zgadzam się z tobą. Jesteś tego przykładem, że wszystko co robione jest dla miasta pod rządami BBS to złe. Hejtuj dalej, ale myślę, że i tak nie zniechęcisz ludzi do korzystania z tego przystanku.

symetrysta 16.06.2025 12:22
Jeśli miasto jest źle zarządzane - kolejnym dowodem jest właśnie ten przystanek, dlaczego mam nie krytykować? Ja wiem, że urzędnicy i biznesowo oddani BBS-owi będą kłaniać się przed każdą prowizorką, ale jednak proszę pozwolić będę innego zdania. Zwłaszcza, że przystanek to robota PKP, a infrastruktura poboczna to robota miasta... i hmmm.... kto nie dowiózł najbardziej. Dalej trwajcie przy burmistrzu, w czasie pracy piszcie z urzędu pochwalne peany, ale pycha kroczy tuż przed upadkiem. Kiedyś BBS odejdzie i wtedy wszystko i wszystkich się rozliczy, jak przez lata dojona i niszczona była przez tą pajęczynę nasza kochana Oława.

Reklama
Heheszek 16.06.2025 13:22
symetrysta 16.06.2025 12:22
Jeśli miasto jest źle zarządzane - kolejnym dowodem jest właśnie ten przystanek, dlaczego mam nie krytykować? Ja wiem, że urzędnicy i biznesowo oddani BBS-owi będą kłaniać się przed każdą prowizorką, ale jednak proszę pozwolić będę innego zdania. Zwłaszcza, że przystanek to robota PKP, a infrastruktura poboczna to robota miasta... i hmmm.... kto nie dowiózł najbardziej. Dalej trwajcie przy burmistrzu, w czasie pracy piszcie z urzędu pochwalne peany, ale pycha kroczy tuż przed upadkiem. Kiedyś BBS odejdzie i wtedy wszystko i wszystkich się rozliczy, jak przez lata dojona i niszczona była przez tą pajęczynę nasza kochana Oława.
Miasto jest dobrze zarządzane, czego przykładem jest właśnie ta budowa. Wszystko odbywa się zgodnie z planem i terminami. Nikt nie musi się nikomu kłaniać. O tym, że wszystko jest dobrze, świadczą pełne negatywnych emocji i treści m.in. twoje wpisy. Bardzo przeciwników Frischa i BBS-u boli, że coś dobrego zrobiło się kolejny raz dla miasta. Od kilku lat "rozliczenie" ekipy rządzącej w mieście trwa na bieżąco. Cały czas składane są zawiadomienia do odpowiednich organów, ale jak widać, nikt nie poszedł "siedzieć", ani na razie karnie nie odpowiada. Więc proszę nie zachowuj się jak dziecko i nie "strasz bo się ...". Ale hejtować możesz dalej, bo całkiem nieźle ci to idzie

Symetrysta 16.06.2025 13:37
Nikt nie poszedł siedzieć - lepiej bym nie zrecenzował tej ekipy… bardzo Ci dziękuję. Bo to jest podsumowanie rządów w Oławie, nikt nie poszedł siedzieć. Skąd wiesz, że terminy zostały dotrzymane, dokumenty na BIP mówią coś innego - przystanek miał być oddany pół roku wcześniej, a parking miał powstać na otwarcie przystanku. To, że burmistrz coś twierdzi nie musi być prawdą. Naprawdę proszę wrócić do urzędniczej pracy, bo kolejki Wam się tam robią - a recenzowanie władzy zostawić wyborcom.

Heheszek 16.06.2025 15:01
Symetrysta 16.06.2025 13:37
Nikt nie poszedł siedzieć - lepiej bym nie zrecenzował tej ekipy… bardzo Ci dziękuję. Bo to jest podsumowanie rządów w Oławie, nikt nie poszedł siedzieć. Skąd wiesz, że terminy zostały dotrzymane, dokumenty na BIP mówią coś innego - przystanek miał być oddany pół roku wcześniej, a parking miał powstać na otwarcie przystanku. To, że burmistrz coś twierdzi nie musi być prawdą. Naprawdę proszę wrócić do urzędniczej pracy, bo kolejki Wam się tam robią - a recenzowanie władzy zostawić wyborcom.
Jak byś chociaż raz, albo uważnie siedział i słuchał na sesji, albo słuchał transmisji sesji, to byś wiedział jakie terminy były podawane i jakie zostały dotrzymane. Nie karm się tylko hejtem i nienawiścią do Frischa i BBS-u. A czym straszysz pisząc, "wszystko i wszystkich się rozliczy"? Prawie co sesja albo ty, albo któryś z radnych, zapowiada Frischowi, że zostanie złożone stosowne zawiadomienie, stosowne instytucje zostaną zawiadomione, i przepowiadają mu krótką już karierę. Dzieje się to już parę lat i jakoś nic. Zero skuteczności. Dlatego tak rozpaczliwie "wyjecie" i krzyczycie i hejtujecie. Karm się tym dalej, ale uważaj bo na zdrowie ci to nie wyjdzie.

symetrysta 16.06.2025 15:53
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie jestem radnym, nie jestem działaczem partyjnym, jestem zwykłym mieszkańcem. I doskonale pamiętam terminy podawane na początku inwestycji, które w żaden sposób nie zostały dotrzymane. To nie hejt i nienawiść - tak ust nam nie zamknięcie. To ocena rządów BBS, który od 25 lat swoimi nieudolnymi rządami doprowadza do tego, że Oława się wyludnia (fakt, dane GUS), że jest coraz więcej korków (fakt, dane GDDiKA), oraz spada poziom zadowolenia mieszkańców z miasta (fakt badania rok do roku zadowolenia mieszkańców) - więc proszę nie mówić o "wyciu" tylko może zmusić burmistrza do ciężkiej pracy jeśli jesteś tak wielkim admiratorem tej samorządowej porażki. A ja pozostanę bacznym obserwatorem tego co się w moim mieście dzieje. A co do skuteczności tzw. "opozycji" to ona sama sobie wystawia świadectwo, nic mi do niej.

Heheszek 16.06.2025 20:33
symetrysta 16.06.2025 15:53
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie jestem radnym, nie jestem działaczem partyjnym, jestem zwykłym mieszkańcem. I doskonale pamiętam terminy podawane na początku inwestycji, które w żaden sposób nie zostały dotrzymane. To nie hejt i nienawiść - tak ust nam nie zamknięcie. To ocena rządów BBS, który od 25 lat swoimi nieudolnymi rządami doprowadza do tego, że Oława się wyludnia (fakt, dane GUS), że jest coraz więcej korków (fakt, dane GDDiKA), oraz spada poziom zadowolenia mieszkańców z miasta (fakt badania rok do roku zadowolenia mieszkańców) - więc proszę nie mówić o "wyciu" tylko może zmusić burmistrza do ciężkiej pracy jeśli jesteś tak wielkim admiratorem tej samorządowej porażki. A ja pozostanę bacznym obserwatorem tego co się w moim mieście dzieje. A co do skuteczności tzw. "opozycji" to ona sama sobie wystawia świadectwo, nic mi do niej.
Hahahahahaha. Cudownie śmieszny tekst „ niezaangażowanego” politycznie mieszkańca Oławy. To skąd u Ciebie takie „wycie”? Pod różnymi nickami totalny hejt Frischa? Pomyliłeś się, bo chciałeś napisać „ admiratorem tego samorządowego sukcesu”. A po drugie, kto ci dał prawo pisania „nam”? Wybrali Cię mieszkańcy i piszesz w ich imieniu? Zastanów się, o co ci, oprócz hejtu chodzi, bo każdy kolejny wpis pogrąża Cię i pokazuje jakim jesteś żałosnym hejterem

Reklama
Symetrysta 17.06.2025 09:53
Ja staram się kulturalnie odpowiadać na Twoje wątpliwości - a Ty wciąż o wyciu… no cóż sam sobie wystawiasz ocenę takim zachowaniem. Piszę tylko pod jednym nickiem, nie podszywam się pod inne - więc sądząc po komentarzach, nie jestem jedynym który źle ocenia przygotowanie samorządu do tej inwestycji. I nie krytykuje jej samej, uważam, że to kierunek właściwy, ale krytykuje brak dotrzymania terminów, brak jakikolwiek udogodnień i że mieszkańcy znowu muszą przemieszczać się przez plac budowy. Pytasz kto mi dał prawo, aby pisać w liczbie mnogiej - mieszkańcy z którymi codziennie rozmawiam (w odróżnieniu od burmistrza) i słucham co na temat tej inwestycji mówią. Po raz kolejny im wstyd, że rozkopaną inwestycje trzeba oglądać bo burmistrz nie potrafił dotrzymać i skorelować terminów aby otworzyć wszystko gotowe.

Heheszek 17.06.2025 11:17
Symetrysta 17.06.2025 09:53
Ja staram się kulturalnie odpowiadać na Twoje wątpliwości - a Ty wciąż o wyciu… no cóż sam sobie wystawiasz ocenę takim zachowaniem. Piszę tylko pod jednym nickiem, nie podszywam się pod inne - więc sądząc po komentarzach, nie jestem jedynym który źle ocenia przygotowanie samorządu do tej inwestycji. I nie krytykuje jej samej, uważam, że to kierunek właściwy, ale krytykuje brak dotrzymania terminów, brak jakikolwiek udogodnień i że mieszkańcy znowu muszą przemieszczać się przez plac budowy. Pytasz kto mi dał prawo, aby pisać w liczbie mnogiej - mieszkańcy z którymi codziennie rozmawiam (w odróżnieniu od burmistrza) i słucham co na temat tej inwestycji mówią. Po raz kolejny im wstyd, że rozkopaną inwestycje trzeba oglądać bo burmistrz nie potrafił dotrzymać i skorelować terminów aby otworzyć wszystko gotowe.
"Ja staram się kulturalnie..." Nie używaj słów których znaczenia nie znasz i nie stosujesz w życiu. Dokładnie takie samo zdanie napisałeś pod innym postem w odpowiedzi komu innemu, posługując się innym nickiem. Rozmowa z kimkolwiek, nie daje ci żadnego prawa wypowiadania się w czyimś imieniu. Więc albo dostałeś mandat w wyborach, albo prezentuj swoje i tylko swoje zdanie, i nie wypowiadaj się za innych. Jakoś albo źle słuchasz tych mieszkańców, albo jako partyjnie "niezaangażowany" rozmawiasz z koleżankami i kolegami na spotkaniach partyjnych, gdzie solą w oku jest działanie burmistrza i tam oczywiście jest tylko i wyłącznie jego krytyka. Ja też rozmawiam z mieszkańcami i słucham ich, i nie słyszałem słów krytycznych na temat budowy i jej realizacji.

symetrysta 17.06.2025 11:37
Rzeczony Panie, urzędniku, czy kimkolwiek jesteś - bardzo proszę o usunięcie tego posta i przeprosiny. Nie używam innych nicków na tym portalu, nie jestem członkiem ani sympatykiem żadnej partii - rozmawiam z mieszkańcami i oni dzielą się ze mną swoimi wątpliwościami. Jeśli nie pojawią się przeprosiny pod tym postem i odwołanie kłamstw, które zostały w tym poście umieszczone - proszę się liczyć z konsekwencjami prawnymi z mojej strony. Masz 24 h. Nikt w internecie nie jest anonimowy i bezkarnie może szerzyć kalumnie, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Jeśli mogę prosić o komentarz redakcję, że tylko ja posługuje się tym nickiem i z mojego IP nie pojawiają się inne komentarze byłbym wdzięczny za reakcję - nie możemy pozwalać na rozsiewanie nieprawdziwych i kłamliwych sugestii przez Pana o nicku "heheszek"

Ola 17.06.2025 11:48
symetrysta 17.06.2025 11:37
Rzeczony Panie, urzędniku, czy kimkolwiek jesteś - bardzo proszę o usunięcie tego posta i przeprosiny. Nie używam innych nicków na tym portalu, nie jestem członkiem ani sympatykiem żadnej partii - rozmawiam z mieszkańcami i oni dzielą się ze mną swoimi wątpliwościami. Jeśli nie pojawią się przeprosiny pod tym postem i odwołanie kłamstw, które zostały w tym poście umieszczone - proszę się liczyć z konsekwencjami prawnymi z mojej strony. Masz 24 h. Nikt w internecie nie jest anonimowy i bezkarnie może szerzyć kalumnie, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Jeśli mogę prosić o komentarz redakcję, że tylko ja posługuje się tym nickiem i z mojego IP nie pojawiają się inne komentarze byłbym wdzięczny za reakcję - nie możemy pozwalać na rozsiewanie nieprawdziwych i kłamliwych sugestii przez Pana o nicku "heheszek"
A bo to Nieogarniety vel Heheszek pierwszy raz kłamie...

Heheszek 17.06.2025 12:26
symetrysta 17.06.2025 11:37
Rzeczony Panie, urzędniku, czy kimkolwiek jesteś - bardzo proszę o usunięcie tego posta i przeprosiny. Nie używam innych nicków na tym portalu, nie jestem członkiem ani sympatykiem żadnej partii - rozmawiam z mieszkańcami i oni dzielą się ze mną swoimi wątpliwościami. Jeśli nie pojawią się przeprosiny pod tym postem i odwołanie kłamstw, które zostały w tym poście umieszczone - proszę się liczyć z konsekwencjami prawnymi z mojej strony. Masz 24 h. Nikt w internecie nie jest anonimowy i bezkarnie może szerzyć kalumnie, które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Jeśli mogę prosić o komentarz redakcję, że tylko ja posługuje się tym nickiem i z mojego IP nie pojawiają się inne komentarze byłbym wdzięczny za reakcję - nie możemy pozwalać na rozsiewanie nieprawdziwych i kłamliwych sugestii przez Pana o nicku "heheszek"
Szanowny Panie. Odpowiada ci "kimkolwiek jestem". A tak a pro po, dlaczego pierwsze co przyszło do głowy to to, że jestem "Urzędnikiem"? Sam użyłeś określenia , że "nie jesteś działaczem partyjnym i nie jesteś radnym", więc jesteś partyjnie "niezaangażowany" prawda? Więc co cię tak obraziło? Że użyłem takie sformułowanie? "przystanek to robota PKP, a poboczna infrastruktura to robota miasta" takich sformułowań użyłeś prawda? A ktoś używający nicku "No tak średnio bym powiedział" napisał "Przystanek to inwestycja PKP, a nie burmistrza. Inwestycją burmistrza jest ten parking i drogi dojazdowe z infrastrukturą, które nie powstały w terminie." a więc to samo i tak samo, co ty cały czas kontestujesz. Jeśli porównanie tych dwóch wpisów, jak również słowa o twoim "niezaangażowaniu" politycznym, tak cię totalnie obraziło, to oczywiście UROCZYŚCIE cię przeproszę, ale z miłą chęcią spotkam się z tobą w sądzie.

Reklama
symetrysta 17.06.2025 12:58
Szanowny Panie - masz 24 h na przeprosiny. Nie używam innych nicków, odnoszę się do naszych rozmów i nie jestem członkiem ani sympatykiem żadnej partii politycznej. To Ty w swoich komentarzach użyłeś tych sformułowań, które są kłamstwem. I to nie jest kwestia obrażania - tylko kwestia prawdy. Obrzucanie kogoś swoimi "widzimisię" nie może być bezkarne. Po raz kolejny albo przeprosiny, albo konsekwencje prawne - Twój wybór.

Heheszek 17.06.2025 13:30
symetrysta 17.06.2025 12:58
Szanowny Panie - masz 24 h na przeprosiny. Nie używam innych nicków, odnoszę się do naszych rozmów i nie jestem członkiem ani sympatykiem żadnej partii politycznej. To Ty w swoich komentarzach użyłeś tych sformułowań, które są kłamstwem. I to nie jest kwestia obrażania - tylko kwestia prawdy. Obrzucanie kogoś swoimi "widzimisię" nie może być bezkarne. Po raz kolejny albo przeprosiny, albo konsekwencje prawne - Twój wybór.
Szanowny Panie! Jeśli jakikolwiek mój wpis Pana obraził, to oczywiście Szanownego Pana przepraszam. Jednak jeśli ma Pan takie życzenie, to możemy się spotkać w Sądzie.

Symetrysta 17.06.2025 13:38
Szanowny Panie - przeprosiny napisane, dziękuję. Nasza dyskusja zakończona.

Heheszek 17.06.2025 14:37
Symetrysta 17.06.2025 13:38
Szanowny Panie - przeprosiny napisane, dziękuję. Nasza dyskusja zakończona.
Szanowny Panie bardzo proszę w przyszłości nie komentować żadnych moich wpisów. Zobowiązuję się do tego samego.

Ola 17.06.2025 11:43
Heheszek 17.06.2025 11:17
"Ja staram się kulturalnie..." Nie używaj słów których znaczenia nie znasz i nie stosujesz w życiu. Dokładnie takie samo zdanie napisałeś pod innym postem w odpowiedzi komu innemu, posługując się innym nickiem. Rozmowa z kimkolwiek, nie daje ci żadnego prawa wypowiadania się w czyimś imieniu. Więc albo dostałeś mandat w wyborach, albo prezentuj swoje i tylko swoje zdanie, i nie wypowiadaj się za innych. Jakoś albo źle słuchasz tych mieszkańców, albo jako partyjnie "niezaangażowany" rozmawiasz z koleżankami i kolegami na spotkaniach partyjnych, gdzie solą w oku jest działanie burmistrza i tam oczywiście jest tylko i wyłącznie jego krytyka. Ja też rozmawiam z mieszkańcami i słucham ich, i nie słyszałem słów krytycznych na temat budowy i jej realizacji.
to pogadaj ze zwykłymi mieszkańcami a nie wyłącznie na zamkniętych spotkaniach BBSu

Reklama
Heheszek 17.06.2025 12:29
Ola 17.06.2025 11:43
to pogadaj ze zwykłymi mieszkańcami a nie wyłącznie na zamkniętych spotkaniach BBSu
Nikt nigdzie nie umieszcza informacji, że BBS organizuje jakiekolwiek spotkania a tym bardziej zamknięte. Więc nie bywam, a tak a pro po, to członkowie i sympatycy BBS-u nie są zwykłymi mieszkańcami Oławy? Zabierasz im to prawo?

Ola 17.06.2025 12:56
Heheszek 17.06.2025 12:29
Nikt nigdzie nie umieszcza informacji, że BBS organizuje jakiekolwiek spotkania a tym bardziej zamknięte. Więc nie bywam, a tak a pro po, to członkowie i sympatycy BBS-u nie są zwykłymi mieszkańcami Oławy? Zabierasz im to prawo?
Tak, za ponad 20 lat niszczenia miasta i popieranie skorumpowanego układu, nie mają prawa do zabierania głosu. Powinni grzecznie przeprosić i nie szkodzić więcej.

Heheszek 17.06.2025 13:26
Ola 17.06.2025 12:56
Tak, za ponad 20 lat niszczenia miasta i popieranie skorumpowanego układu, nie mają prawa do zabierania głosu. Powinni grzecznie przeprosić i nie szkodzić więcej.
Dziwny naród ci mieszkańcy Oławy. 20 lat wybierali kogoś, kto niszczy ich miasto. Bardzo to dziwne. Z tym skorumpowanym układem nie przesadzaj, bo nikt nikogo o coś takiego nie oskarżył i sądowy wyrok żaden nie zapadł. Przy wyborach prezydenckich podzielili naród na tych co są Polakami, i na tych którzy nie są. Wpisujesz się w te klimaty kampanijne. Smutne to i przykre, no ale każdy może co chce.

Heheszek 16.06.2025 20:37
symetrysta 16.06.2025 15:53
Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie jestem radnym, nie jestem działaczem partyjnym, jestem zwykłym mieszkańcem. I doskonale pamiętam terminy podawane na początku inwestycji, które w żaden sposób nie zostały dotrzymane. To nie hejt i nienawiść - tak ust nam nie zamknięcie. To ocena rządów BBS, który od 25 lat swoimi nieudolnymi rządami doprowadza do tego, że Oława się wyludnia (fakt, dane GUS), że jest coraz więcej korków (fakt, dane GDDiKA), oraz spada poziom zadowolenia mieszkańców z miasta (fakt badania rok do roku zadowolenia mieszkańców) - więc proszę nie mówić o "wyciu" tylko może zmusić burmistrza do ciężkiej pracy jeśli jesteś tak wielkim admiratorem tej samorządowej porażki. A ja pozostanę bacznym obserwatorem tego co się w moim mieście dzieje. A co do skuteczności tzw. "opozycji" to ona sama sobie wystawia świadectwo, nic mi do niej.
A tak poza tym zastanów się trochę. Jesteś jedyną osobą która hejtuje Frischa za to, że powstaje inwestycja pt. przystanek zachód. Tylko ty jesteś normalny? :)

mgid.com, 649292, DIRECT, d4c29acad76ce94f
lijit.com, 349013, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
lijit.com, 349013-eb, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
openx.com, 538959099, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
appnexus.com, 1019, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
improvedigital.com, 1944, RESELLER
pubmatic.com, 161673, RESELLER, 5d62403b186f2ace
admanmedia.com, 925, RESELLER
smartadserver.com, 3713, RESELLER
openx.com, 540866936, RESELLER, 6a698e2ec38604c6
adform.com, 2671, RESELLER
yahoo.com, 59674, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
smaato.com, 1100042823, RESELLER, 07bcf65f187117b4
yahoo.com, 58935, RESELLER, e1a5b5b6e3255540
triplelift.com, 11656, RESELLER, 6c33edb13117fd86
pubmatic.com, 158481, RESELLER, 5d62403b186f2ace
smartadserver.com, 3713, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 15349, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
zeta.com, 757, RESELLER
rubiconproject.com, 9655, RESELLER, 0bfd66d529a55807
Xapads.com, 145030, RESELLER
google.com, pub-3990748024667386, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Pubmatic.com, 162882, RESELLER, 5d62403b186f2ace
video.unrulymedia.com, 524101463, RESELLER, 29bc7d05d309e1bc
lijit.com, 224984, DIRECT, fafdf38b16bf6b2b
Pubmatic.com, 163319, RESELLER, 5d62403b186f2ace
adyoulike.com, c1cb20fa2bbc39a8f2ec564ac0c157f7, DIRECT
adyoulike.com, a15d06368952401cd3310203631cb18b, RESELLER
rubiconproject.com, 20736, RESELLER, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 160925, RESELLER, 5d62403b186f2ace
onetag.com, 7a07370227fc000, RESELLER
lijit.com, 408376, RESELLER, fafdf38b16bf6b2b
spotim.market, sp_AYL2022, RESELLER, 077e5f709d15bdbb
smartadserver.com, 4144, RESELLER
nativo.com, 5848, RESELLER, 59521ca7cc5e9fee
smartadserver.com, 4577, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
appnexus.com, 13099, RESELLER
pubmatic.com, 161593, RESELLER, 5d62403b186f2ace
rubiconproject.com, 11006, RESELLER, 0bfd66d529a55807
onetag.com, 7cd9d7c7c13ff36, DIRECT
ssp.e-volution.ai, AJxF6R4a9M6CaTvK, RESELLER
rubiconproject.com, 16824, RESELLER, 0bfd66d529a55807
adform.com, 2664, RESELLER, 9f5210a2f0999e32
appnexus.com, 11879, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
smartadserver.com, 1247, RESELLER, 060d053dcf45cbf3
smaato.com, 1100056735, DIRECT, 07bcf65f187117b4
smaato.com, 1100004890, DIRECT, 07bcf65f187117b4
rubiconproject.com, 24600, RESELLER, 0bfd66d529a55807
sharethrough.com, iBAzay96, RESELLER, d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com, 156177, RESELLER, 5d62403b186f2ace
pubmatic.com, 161674, RESELLER, 5d62403b186f2ace
insticator.com,15188195-e4cc-40b1-98f1-d6390cc63cbb,RESELLER,b3511ffcafb23a32
rubiconproject.com,17062,RESELLER,0bfd66d529a55807
video.unrulymedia.com,136898039,RESELLER
sharethrough.com,Q9IzHdvp,DIRECT,d53b998a7bd4ecd2
pubmatic.com,95054,DIRECT,5d62403b186f2ace
lijit.com,257618,RESELLER,fafdf38b16bf6b2b

sonobi.com, 4dd284a06a, RESELLER, d1a215d9eb5aee9e
appnexus.com, 15825, RESELLER, f5ab79cb980f11d1
Media.net, 8CUTQ396X, DIRECT
video.unrulymedia.com, 926913262, RESELLER

 

<div data-type="_mgwidget" data-widget-id="1768557">

</div>

<script>(function(w,q){w[q]=w[q]||[];w[q].push(["_mgc.load"])})(window,"_mgq");

</script>

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: KaśkaTreść komentarza: Mieszkam przy 3 Maja i popieram petycję. Czy to taki problem zrobić monitoring? Dostałby jeden z drugim z 1500 zł mandatu to szybko by się skończyło ich nocne pajacowanieData dodania komentarza: 26.07.2025, 13:03Źródło komentarza: Mają dość "nocnych rajdów" przy dawnym Tesco. Piszą do burmistrzaAutor komentarza: RedaktorTreść komentarza: A gdzie jest bulwar oławski?Data dodania komentarza: 26.07.2025, 12:27Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: HeheszekTreść komentarza: Podaj przykłady takich miast gdzie Wody Polskie aż tak dbają o wały. Może Stronie Sl ?Data dodania komentarza: 26.07.2025, 12:06Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerowąAutor komentarza: Bartek P.Treść komentarza: Widziałem, że OlawaNaSygnale też udostępniła to jako post. Śmieszne, że jak tylko padnie temat dzikich wyścigów w Oławie, od razu wiecznie ta sama ekipa chłopców z reakcją 'haha'. Wystarczy wejść na ich profile i od razu widać że to właśnie ci których dotyczy cała sprawa. Zdjęcia profilowe ze swoimi BMW sklejonymi z 3 różnych u Zenka na garażu i jakieś sesje tych ulepów, zrobione pod Biedronką to esencja tych profili. Zabawne, jak bardzo można się samodzielnie podpisać pod zarzutem. Śmieszne to może i jest - do pierwszej tragedii.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 11:28Źródło komentarza: Mają dość "nocnych rajdów" przy dawnym Tesco. Piszą do burmistrzaAutor komentarza: DariuszTreść komentarza: Poprawa bezpieczeństwa na tej drodze to chyba walka z wiatrakami. Młodzi używają sobie ile wlezie zasłaniając się jak to mówią - 'pasją'. Oby tylko nie znalazł się 'pasjonat' zapychania wydechów tych gruzów pianką montażową. Policja nie ma chyba czasu ani ochoty jeździć i uganiać się za tymi małolatami.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 11:15Źródło komentarza: Mają dość "nocnych rajdów" przy dawnym Tesco. Piszą do burmistrzaAutor komentarza: MaklerTreść komentarza: A Bulwar oławski czyj jest . Idź zobacz jak jest zarośnięty.Data dodania komentarza: 26.07.2025, 10:35Źródło komentarza: MINUS za tę ścieżkę rowerową
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama