Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 26 listopada 2025 00:31
Reklama BMM

Agnieszka Mikołajek: - Budżet Obywatelski. Jednak chyba fikcja

Najpierw miejska komisja zakwalifikowała ten projekt (wraz z lokalizacją) do budżetu obywatelskiego, potem w głosowaniu mieszkańców właśnie on wygrał, po czym miasto... oddało to miejsce pod budowę bloków TBS
Agnieszka Mikołajek: - Budżet Obywatelski. Jednak chyba fikcja
W tym miejscu zwycięski projekt, zgłoszony przez Agnieszkę Mikołajek, na pewno już nie powstanie
Podziel się
Oceń

Przypominamy, że "Budowa Grilla Miejskiego" to jeden z dwóch zwycięskich projektów zgłoszonych w ramach pierwszej edycji Oławskiego Budżetu Obywatelskiego, który  rozstrzygniętego w styczniu 2023 roku. Grill wraz z infrastrukturą miał powstać na osiedlu Sobieskiego (za blokami Mieszkanie Plus) w pobliżu działek ogrodowych i torów kolejowych. Nie powstanie tam, bo... miasto ten teren przekazało pod budowę bloków TBS. Autorka projektu reaguje na całą sytuację listem. 

Reklama

LIST: 

Od paru dni toczy się dyskusja odnośnie projektów wybieranych (bądź nie) w ramach budżetu obywatelskiego w Oławie, czy też na temat realizacji wybranych przez mieszkańców w ramach poprzednich edycji BO zadań do realizacji na terenie naszego miasta.

Jako autorka projektu, który w ramach pierwszej edycji został wybrany do realizacji, a który to nie został jeszcze zrealizowany, zostałam poniekąd „wywołana do tablicy” przez autora postu umieszczonego na oficjalnej stronie Miasta Oława na portalu społecznościowym.

Mogłam przeczytać:

„Realizacja pomysłów zgłoszonych do BO wymaga wielu dróg działania. Zgłoszenie i wybór projektu to początek drogi, często długiej i trudnej. Są też proste do realizacji pomysły, które zostały wybrane przez mieszkańców, ale szybko zaczęły budzić wątpliwości. Chodzi m.in. o grill i miejsca do biesiadowania. Miało być zlokalizowane za blokami w pobliżu nowego przystanku Oława Zachodnia, ale nie spodobało się to mieszkańcom osiedla Sobieskiego. Sama autorka projektu zaczęła zastanawiać się nad zmianą lokalizacji, bo również docierały do niej głosy mieszkańców, którzy obawiają się hałasów…

- Projekt będzie zrealizowany, ale w innej lokalizacji – prawdopodobnie w pobliżu właśnie powstającego parku.”

Przytoczony fragment stanowi w pewnym sensie manipulację, która wymaga sprostowania z mojej strony, bo podawanie ułamka prawdy nigdy nie pokaże sprawy w pełni, a to dopiero początek tej historii.

Projekt został wybrany do realizacji w 2023 roku (wnioski składane były w roku 2022). Do dnia dzisiejszego nie został on zrealizowany z powodu ofert składanych w ramach ogłaszanych przetargów na kwotę wyższą od pierwotnie zakładanej w ramach postępowań – to tak oficjalnie. Czy aby na pewno to był główny powód niezrealizowania projektu? Dziś już mam duże wątpliwości, ale o tym za chwilę.

W 2024 roku, gdy wybrali mnie Państwo radną, miałam możliwość, głównie w czasie prac komisji, rozmawiać również na temat niezrealizowanego projektu. Dwukrotnie temat ten poruszyłam w rozmowie z Panem Burmistrzem, który za każdym razem podkreślał, że miejsce, które wskazałam na budowę grilla jest fatalne i że słyszy również głosy zaniepokojonych mieszkańców (rozumiem, że nikt oficjalnie z tych mieszkańców nie wystąpił do władz naszego miasta o niezrealizowanie przedsięwzięcia, bo takowych wniosków mi nie przedstawiono). Owszem, padały różne komentarze pod postami informującymi o projekcie na portalach społecznościowych, zarówno głosy poparcia, jak i głosy sprzeciwu. To jest zjawisko jak najbardziej normalne, gdyż jak stare przysłowie mówi „Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził”. Budżet obywatelski jednak ma taką formę jaką ma (w całej Polsce zresztą) i realizowane są projekty, które zwyciężają w głosowaniu mieszkańców, a nie te, które mają najmniejszą liczbę głosów przeciwnych. Jednak nie jestem osobą, która stawia sprawy na ostrzu noża i szukam rozwiązań tak, aby móc wyjść naprzeciw także i osobom mającym wątpliwości. Gdy za drugim razem usłyszałam od Pana burmistrza, że miejsce tego grilla wybrałam fatalne i że słyszy takie głosy od niektórych mieszkańców, to zaproponowałam kompromis. Powiedziałam, że jestem skłonna do rozmów na temat innej lokalizacji projektu, pod warunkiem, że będzie to teren osiedla Sobieskiego, bo takie było pierwotne założenie projektu, gdyż w mojej ocenie, na tym terenie jest najmniej możliwości spędzenia wolnego czasu na powietrzu i że poinformujemy o tym mieszkańców. Przecież to Państwo oddali głos na projekt w takim kształcie, jakim zaproponowałam, i jaki pozytywnie (bez ani jednej uwagi) przeszedł weryfikację w trakcie oceny merytorycznej dokonanej przez komisję wyboru projektów. Pan burmistrz obiecał, że porozmawia ze mną o szczegółach takiego rozwiązania. Niestety minęło parę miesięcy – do rozmowy póki co nie doszło. I czekałabym dalej lub w najbliższym czasie znów przypomniałabym się z tematem, ale przypomniał on się sam, ale w sposób, który wzbudził moje duże wątpliwości oraz niestety niesmak.

UCHWAŁA NR XVII/131/25 RADY MIEJSKIEJ W OŁAWIE z dnia 29 maja 2025r.

w sprawie: wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do Towarzystwa Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o. z siedzibą w Kamiennej Górze Rada Miejska w Oławie uchwaliła głosami koalicji rządzącej w naszym mieście, że:

„Wyraża się zgodę na wniesienie do Towarzystwa Budownictwa Społecznego "TBS" Sp. z o.o. z siedzibą w Kamiennej Górze wkładu w formie niepieniężnej (aportu) w postaci:

1) prawa własności nieruchomości niezabudowanej położonej w Oławie w rejonie ul. Ignacego Paderewskiego, oznaczonej ewidencyjnie jako działka nr 45, AM-49 o powierzchni 2,3571 ha, o wartości 8 405.000,00 zł (słownie: osiem milionów czterysta pięć tysięcy złotych)”

Tak się składa, że działka nr 45 to działka, na której pierwotnie miał stanąć miejski grill.

Niestety, przebywając na zwolnieniu lekarskim, nie uczestniczyłam w sesji, ale uczestniczyłam w obradach komisji finansów dzień wcześniej, która to opiniowała przedstawioną uchwałę. Wstrzymałam się od głosu. Nie skojarzyłabym również numeru działki w uchwale z numerem działki, który 3 lata wcześniej wskazałam w ramach przygotowanego projektu do I edycji BO. W pracach komisji uczestniczył również Pan Burmistrz, który ani słowem nie wspomniał o tym, że to jest dokładnie ta sama działka (w uzasadnieniu do uchwały również brak jakiejkolwiek wzmianki o tym fakcie). Odsłuchałam zapisy sesji i tam również nie pada żadne zdanie na ten temat. Padają za to inne. Takie na przykład, że projektant już jest dawno wybrany, że sprawa jest już znana od kilku lat (to dlaczego mogłam wskazać taką działkę w ramach BO i nikt z urzędników oceniających projekt, tego nie zakwestionował?), że na obrzeżach mają być garaże. Czy w takim razie nie można nabrać wątpliwości, dlaczego lokalizacja tego grilla była uznawana przez niektórych za „fatalną”?

Nie wiem również jak mogło dojść do procedowania tejże uchwały, skoro ZARZĄDZENIEM NR 11/0050/2023 Burmistrza Miasta Oława z dnia 17 stycznia 2023 roku w sprawie wyników konsultacji społecznych budżetu obywatelskiego z mieszkańcami Gminy Miasto Oława na 2023 rok, projekty, które uzyskały największą ilość głosów w konsultacjach społecznych budżetu obywatelskiego z mieszkańcami Gminy Miasto Oława na 2023 rok, przekazuje się do realizacji:

- Wydziałowi Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego projekt Grill miejski w Oławie, czas realizacji - rok, koszt - 120 000 zł.

Nie doszło do tej pory do żadnych wiążących rozmów i ustaleń. Mieszkańcy nie zostali o niczym poinformowani, a działka została przekazana na inne cele.

Jeden mały projekt – a tyle z nim związanych, w mojej ocenie – nieprawidłowo podjętych działań. Ja wiem, że uczymy się budżetu obywatelskiego, wiem, że możemy mieć różne zdania i opinie na wiele tematów. Ale wystarczy rozmawiać i nie mieć pewności, że „to ja mam zawsze rację” i że „i tak będzie jak ja chcę” To nie ta idea.

Reasumując, mam nadzieję, że projekt tak czy siak zostanie zrealizowany. Zostanie zrealizowany na terenie osiedla Sobieskiego, bo głosu mieszkańców należy słuchać. I tych również, którzy chcieli tego grilla. Że wypracowane zostanie stanowisko, które mieszkańcy zaaprobują. Ale nie ukrywam, że należy sprawdzić, czy uchwała przekazująca grunty TBS-owi została podjęta zgodnie z prawem, gdyż wcześniej część tego gruntu, zgodnie z wynikami BO 2023 miał mieć inne przeznaczenie.

Z wyrazami szacunku - Agnieszka Mikołajek

 


Napisz komentarz

Komentarze

sknera z Orlenu 09.08.2025 09:40
Pierwszy tydzień sierpnia był okresem obniżek na krajowym rynku paliw, informują analitycy Refleksu. Ceny detaliczne benzyny Pb95 spadły do poziomu 5,87 zł za litr, Pb98 do 6,64 zł za litr, oleju napędowego do 6,01 zł za litr, a autogazu do 2,69 zł za litr. W skali tygodnia obniżki cen wyniosły od 2 do 4 gr na litrze. Zdaniem specjalistów hurtowe spadki cen paliw są wyraźnym sygnałem, że również w przyszłym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen, z prognozowanymi wartościami: Pb95 – 5,84 zł/l, Pb98 – 6,61 zł/l, olej napędowy – 5,98 zł/l i autogaz – 2,68 zł/l.

Reklama
Anonim 11.08.2025 16:10
Co to ma do artykułu?

SpecjalistaOdWszystkiego 08.08.2025 11:33
Dogadajcie się z działkowcami, wydzielcie kawałek "dla wszystkich" i postawcie grilla z daszkiem. Wyjdzie taniej, a działkowcy będą o to dbać (i pilnować).

Sąsiad 08.08.2025 09:58
Ale dla kogo w mieście ta wiata? Działkowicze idą do siebie na działkę, bogaci jadą do hoteli przez cały rok i kto będzie przychodził pod wiatę. Alkoholicy i narkomani, których na osiedlu nie brakuje. Jeśli znajdą się chętni i to tak przestaną tam zaglądać, bo będzie syf, butelki, śmieci, których nie będzie miał kto zbierać. Żadna przyjemność siedzieć w pobliżu przejeżdżających pociągów. Na wioskach często sprawdzają się takie pomysły, gdzie działają koła gospodyń, ale na osiedlu miejskim zejdzie się tam najgorszy motłoch. Bardzo nieprzemyślany pomysł na miejskie osiedle

Symetrysta 08.08.2025 11:05
Szanowny Panie - a skąd Pan wie gdzie wiata powstanie? Z artykułu jasno wynika, że pierwotna lokalizacja jest już zajęta, bo burmistrz postanowił tą działkę sprzedać. Narkomani i alkoholicy - fantastyczne ma Pan zdanie o sąsiadach i innych mieszkańcach - pogratulować samopoczucia. I mam dla Pana rozwiązanie gdy widać jakieś zagrożenie, może Pan zaznaczyć takie miejsce na mapie zagrożeń - policja się pojawi (nawet nie trzeba dzwonić). A poza tym jest straż miejska, która przy zakłócaniu porządku też powinna reagować. Więc jeśli Ci wydumani narkomani i alkoholicy się pojawią ma Pan narzędzia by sobie z tym poradzić. A może to tylko Pańskie widzimisię? A co do śmieci - może proszę nie równać wszystkich swoją miarą - ja widzę wielu Oławian, ba sam takim jestem mieszkańcem, którzy sprzątają po sobie - dbają o podwórka, o swoje klatki schodowe, o place zabaw. Więc może warto niekiedy się zainteresować i pomóc w wielu akcjach sprzątania Oławy - na pewno Pan jak i inni mieszkańcy skorzystają na takiej aktywności.

Wiesiek 08.08.2025 13:55
U mnie na Sobieskiego pod balkonem pod chmurką spał jeden alkoholik. Jak będzie wiata to przynajmniej biedak będzie miał dach nad głową. Smakoszy alkoholu na osiedlu nie brakuje, szczególnie ucieszą się Ukraińcy, oni biesiadować lubią. Normalny człowiek tam raczej nie zajrzy, będzie alkohol i mordownia. Straż miejska nie pracuje późnym wieczorem i po nocach. Strach będzie chodzić pieszo na nowy przystanek kolejowy. Czy to nam potrzebne na osiedlu? Czy ta Pani Radna mieszka na Sobieskiego?

Reklama
Symetrysta 08.08.2025 17:38
Ukraińcy to ciężko pracują, a czas jak Pan to określił na biesiadowanie mają nasi rodacy. Proponuje zrobić zakaz sprzedaży alkoholu, nie będzie problemu. Naprawdę ręce opadają jeśli każda inwestycja z BO będzie tak oceniana. Zlikwidujmy wszystkie ławeczki w Oławie, tam też ludzie przesiadują.

Redaktor 08.08.2025 13:58
Symetrysta 08.08.2025 11:05
Szanowny Panie - a skąd Pan wie gdzie wiata powstanie? Z artykułu jasno wynika, że pierwotna lokalizacja jest już zajęta, bo burmistrz postanowił tą działkę sprzedać. Narkomani i alkoholicy - fantastyczne ma Pan zdanie o sąsiadach i innych mieszkańcach - pogratulować samopoczucia. I mam dla Pana rozwiązanie gdy widać jakieś zagrożenie, może Pan zaznaczyć takie miejsce na mapie zagrożeń - policja się pojawi (nawet nie trzeba dzwonić). A poza tym jest straż miejska, która przy zakłócaniu porządku też powinna reagować. Więc jeśli Ci wydumani narkomani i alkoholicy się pojawią ma Pan narzędzia by sobie z tym poradzić. A może to tylko Pańskie widzimisię? A co do śmieci - może proszę nie równać wszystkich swoją miarą - ja widzę wielu Oławian, ba sam takim jestem mieszkańcem, którzy sprzątają po sobie - dbają o podwórka, o swoje klatki schodowe, o place zabaw. Więc może warto niekiedy się zainteresować i pomóc w wielu akcjach sprzątania Oławy - na pewno Pan jak i inni mieszkańcy skorzystają na takiej aktywności.
Proszę się przejść na miasteczko w Oławie. Zobaczyć co zrobiono z postawioną tam niedawno chyba toaletą. Czy zrobili to: "siedzi czy inni mieszkańcy" - tego nie wiem? Ale zrobili... Policja? Wie pan jaki jest czas reakcji tej służby w Oławie, na cokolwiek? Kilkukrotnie próbowałem zainteresować tą służbę, tym co się dzieje na ulicy - bez komentarza (stąd szacunek dla decyzji radnych: pana Alberta i Józefa pana którzy kiedyś głosowali przeciw nowelizacji budżetu i bezcelowym kupowaniem kolejnych radiowozów, bo to chyba powinno być jednak realizowane z budżetu państwa). Straż Miejska? - odesłali na policje. Tak wiem - zaraz będzie że najlepiej nic nie robić i będzie fajnie.... Otóż nie! Robić!!! Inwestować. Ale z głową i sensem. Z zastanowieniem. A myślenie życzeniowe - że może nic się nie stanie - proszę wybaczyć ale jest naiwne..

Symetrysta 08.08.2025 17:35
To jak rozumiem Ci alkoholicy czy narkomani wysmarowali tą toaletę? Bo jednak wydaje mi się, że zrobili to mieszkańcy, którzy nie spadli z nieba. Nagranie jest, zostali wezwani do naprawienia szkód, a jeśli nie będzie zgłoszenie na policję. To chyba tak powinno działać? Policja interweniuje proszę nie manipulować - chyba, że wzywa Pan policję do każdego papierka lub innej bzdury. I ma Pan racje inwestować - tylko jak przeczytamy w tekście, nie ma gdzie bo burmistrz teren sprzedał. A jeśli problemem naszego miasta ma być jedna wiata, miejsce gdzie można spędzić spokojnie czas - to cóż zlikwidujmy wszystkie ławki, przystanki - bo tam też potencjalnie siedzą alkoholicy i narkomani. Ręce opadają.

Mieszkaniec Oławy 08.08.2025 22:15
Symetrysta 08.08.2025 17:35
To jak rozumiem Ci alkoholicy czy narkomani wysmarowali tą toaletę? Bo jednak wydaje mi się, że zrobili to mieszkańcy, którzy nie spadli z nieba. Nagranie jest, zostali wezwani do naprawienia szkód, a jeśli nie będzie zgłoszenie na policję. To chyba tak powinno działać? Policja interweniuje proszę nie manipulować - chyba, że wzywa Pan policję do każdego papierka lub innej bzdury. I ma Pan racje inwestować - tylko jak przeczytamy w tekście, nie ma gdzie bo burmistrz teren sprzedał. A jeśli problemem naszego miasta ma być jedna wiata, miejsce gdzie można spędzić spokojnie czas - to cóż zlikwidujmy wszystkie ławki, przystanki - bo tam też potencjalnie siedzą alkoholicy i narkomani. Ręce opadają.
Nie sprzedał, tylko oddał za darmo tbsowi.

Redaktor 09.08.2025 08:27
Symetrysta 08.08.2025 17:35
To jak rozumiem Ci alkoholicy czy narkomani wysmarowali tą toaletę? Bo jednak wydaje mi się, że zrobili to mieszkańcy, którzy nie spadli z nieba. Nagranie jest, zostali wezwani do naprawienia szkód, a jeśli nie będzie zgłoszenie na policję. To chyba tak powinno działać? Policja interweniuje proszę nie manipulować - chyba, że wzywa Pan policję do każdego papierka lub innej bzdury. I ma Pan racje inwestować - tylko jak przeczytamy w tekście, nie ma gdzie bo burmistrz teren sprzedał. A jeśli problemem naszego miasta ma być jedna wiata, miejsce gdzie można spędzić spokojnie czas - to cóż zlikwidujmy wszystkie ławki, przystanki - bo tam też potencjalnie siedzą alkoholicy i narkomani. Ręce opadają.
Ręce opadają wtedy gdy dzwoni się pod 112 widząc szarpiących się agresywnie ludzi, gdy widzi się człowieka kopiącego samochody, pijących w grupie alkohol i zaczepiających wszystkich przechodzących obok - słysząc po zgłoszeniu.. proszę czekać, zgłoszenie zasadne ale patrol potrzebuje czasu żaby przejechać i następnie czeka się, czeka, czeka..... Natomiast w tym przypadku problem jest nieco inny - pomysł ewidentnie dzieli mieszkańców, w tym mieszkańców os. Sobieskiego, dla których szykowane jest to coś. Dlaczego na siłę próbuje się sprawiać że te podziały jeszcze bardziej maja się powiększać? Duża grupa jest przeciwna - nie miała możliwości wyrażenia tego stanowiska w ramach BO, bo taka jest niestety idea tego czegoś. Dlaczego w sytuacji gdy ktoś ma inne stanowisko niż: burmistrz/starosta/radni/opozycja/koalicja - jest hejtowany? Pomysł pochodził od wtedy kandydatki na radna a dziś radnej - przy ogromnym szacunku i sympatii dla pani Agnieszki - BO nie miał być dla polityków! "Gazeta" jest zdziwiona że w Oławie się nie udaje... bo właśnie w tym jest problem - totalnym upolitycznieniem wszystkiego wokół. I nie, nie należy likwidować wszystkich ławek, przystanków itd. mimo że często siedzą tam rzeczywiści i prawdziwi alkoholicy i narkomani (wcale nie potencjalni). Ale może przed budową wiaty biesiadnej najpierw należałoby np wypełnić te wakaty w policji, sprawić żeby ta formacja była skuteczniejsza w działaniu? Może gdyby w mieście nie było narastającego poczucia zagrożenia, do tego szczucia, agresji, podejrzliwości - byłoby po prostu.. lepiej...

Reklama
Sąsiad 10.08.2025 09:10
Cyt. z Symetrysty: "To jak rozumiem Ci alkoholicy czy narkomani wysmarowali tą toaletę?" Nie ależ skąd. Pewnie zrobił to ojciec, który idzie z dziećmi na Miasteczko Ruchu. Co ty tak broniz patologii, masz jakieś zobowiązania wobec nich, w rodzinie ktoś zszedł na złą drogę czy po prostu Lewica tak już ma i dziwi się, że mają co raz mniejszy elektrorat?

Sąsiad 08.08.2025 20:21
Mam takich sąsiadów u nas na Sobieskiego, jeden wrócił po kilku latach na mieszkanie mamy. Już wcześniej miał problemy z uzależnieniem, ale gdy powrócił na osiedle, pojawiły się ciężkie narkotyki, w pobliżu jakiś gość zamieszkuje w aucie pozostawionym, więc twoje idealistyczne podejście jest naiwne. Ja rozumiem i popieram takie inicjatywy, ale najpierw należy pozbyć się patologii, która to zniszczy i zdewastuje.

Symetrysta 08.08.2025 20:48
Czy mógłby Pan zdefiniować słowo pozbyć? I proszę mi wierzyć to nie „patologia” niszczy i dewastuje - jak pokazały ostatnie przykłady, to nasi mieszkańcy, dzieciaki z naszych podwórek - dobre i wychowane rodziny - i mówią „dzień dobry” na schodach. Zamiast szafować słowami patologia, może po prostu należy wymagać skutecznego egzekwowania prawa i pokazywać, że można korzystać z infrastruktury miejskiej w sposób kulturalny i grzeczny.

, 08.08.2025 22:05
Symetrysta 08.08.2025 20:48
Czy mógłby Pan zdefiniować słowo pozbyć? I proszę mi wierzyć to nie „patologia” niszczy i dewastuje - jak pokazały ostatnie przykłady, to nasi mieszkańcy, dzieciaki z naszych podwórek - dobre i wychowane rodziny - i mówią „dzień dobry” na schodach. Zamiast szafować słowami patologia, może po prostu należy wymagać skutecznego egzekwowania prawa i pokazywać, że można korzystać z infrastruktury miejskiej w sposób kulturalny i grzeczny.
Oddzielić od społeczeństwa i niech se sami żyją wśród siebie nie trując normalnym życia. Więzienie i poprawczaki to też jest sposób! Dzieciaki, dorośli, bogaci, niebogaci, bezdomni, domni - patologia nie tyczy się danej grupy, a danej jednostki. W naszym mieście nie ma skutecznego prawa - policja przyjedzie 2 godziny po akcji, „sprawdzą” monitoring, stwierdzą, że nie widać twarzy i na tym ich robota się kończy. Słuchaj stary, daj se siana, bo tego się czytać nie da jakie kocopoły wypisujesz. Prawda jest taka, że Oława jest pełna patoli co widać codziennie wieczorami w okolicach rynku, plantów, parku czy na miasteczku ruchu drogowego. Z resztą wielu nie ogranicza się jedynie do wieczorów - wielokrotnie byłam świadkiem zataczającej się po alkoholu patoli, która była agresywna do ludzi/zwierząt. Ba, raz widziałam pijanego faceta srającego zaraz obok placu zabaw w biały dzień. Nie wspominam o oderwanych od rzeczywistości degeneratach z oczami jak pięć złoty po amfetaminie lub innym gównie. Wyjdź na zewnątrz, „dotknij trawy” i zobacz czasem co się dzieje na mieście, bo z piwnicy to niewiele o świecie się dowiesz.

Symetrysta 09.08.2025 08:49
Wie Pan co - poraża mnie brak szacunku dla drugiego człowieka, który wypływa z każdego Pańskiego zdania. Przepraszam, że tak piszę - ale to jest bardzo smutne. Ta patola jak Pan to nazywa, to nasi sąsiedzi, koledzy z podstawówki, byli współpracownicy, którym droga życiowa gdzieś skręciła, a przede wszystkim istoty ludzkie. Chodzę codzienne po Oławie, często po 22.00/23.00 bo tak kończę pracę - nikt mnie nie zaczepia - co najwyżej ktoś powie dobry wieczór. Idę tymi okolicami, o których Pan pisze - latem ludzie siedzą na ławce, spacerują - niekiedy ktoś pod wpływem alkoholu idzie do domu i to wszystko. Mam Pan wyjątkowego pecha do tej patoli jak Pan to nazywa. Chce Pan odseparować wszystkich alkoholików od społeczeństwa - po raz kolejny gratuluję samopoczucia. Moja rada niech Pan spojrzy trochę dalej - zobaczy Pan w drugim człowieku istotę ludzką, a nie potencjalne zagrożenie.

Reklama
, 09.08.2025 09:15
Symetrysta 09.08.2025 08:49
Wie Pan co - poraża mnie brak szacunku dla drugiego człowieka, który wypływa z każdego Pańskiego zdania. Przepraszam, że tak piszę - ale to jest bardzo smutne. Ta patola jak Pan to nazywa, to nasi sąsiedzi, koledzy z podstawówki, byli współpracownicy, którym droga życiowa gdzieś skręciła, a przede wszystkim istoty ludzkie. Chodzę codzienne po Oławie, często po 22.00/23.00 bo tak kończę pracę - nikt mnie nie zaczepia - co najwyżej ktoś powie dobry wieczór. Idę tymi okolicami, o których Pan pisze - latem ludzie siedzą na ławce, spacerują - niekiedy ktoś pod wpływem alkoholu idzie do domu i to wszystko. Mam Pan wyjątkowego pecha do tej patoli jak Pan to nazywa. Chce Pan odseparować wszystkich alkoholików od społeczeństwa - po raz kolejny gratuluję samopoczucia. Moja rada niech Pan spojrzy trochę dalej - zobaczy Pan w drugim człowieku istotę ludzką, a nie potencjalne zagrożenie.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Jestem kobietą, a nie mężczyzną, którego nikt nie zaczepi. Pomyślałeś o tym? Jestem bardziej zagrożona na niebezpieczeństwo ze strony innych. Może najpierw rusz łepetyną i pomyśl jak my, kobiety, czujemy strach.

Sąsiad 09.08.2025 09:55
Osiedle Sobieskiego jeszcze w miarę cywilizowane, przejdź się nocą po osiedlu ulic 3 Maja, 1 Maja, gdzie czynsze są mniejsze, ile tam patologii, gdzie trzeba mieszkać z alkoholikami i narkomanami, którzy krzyczą po nocach, zaczepiają ludzi, rysują auta, bo sami nic nie mają, to wyżywają się na autach innych ludzi. Ty takich bronisz i nazywasz Ludźmi, ale oni nie mają szacunku dla normalnie pracujących, nie szanują prawa do snu, że muszę wstać o 4 rano, bo nie chodzę na zwolnienia, tak ja nie mam szacunku wobec patologii, alkoholików i narkomanów i nie będę nazywał ich ludźmi. Dla mnie patologia jest patologią. Patola która nie ma prawa być nazywana ludźmi.

Sąsiad 09.08.2025 09:45
Podzielam pańską opinię.

Sąsiad 09.08.2025 09:30
Właśnie przez takich jak Ty lewicowych idealistów mamy w Polsce tak nieskuteczne prawo, że policjanci są sądzeni i mogą zostać wyrzuceni z pracy, bo "brutalnie" założyli kajdanki zabójcy kilka lat temu, że więzienie jest jak hotel, a przestępcy chętnie zimują w więzieniu, bo mają dobre jedzenie, telewizor, siłownię. Ktoś kto kradnie, raz, drugi, idzie do prawdziwego więzienia, kara śmierci (moje idealistyczne marzenie) powinna wrócić dla dilerów, narkomanów, oczywiście należymy do UE, Rady Europy i Helsińskiej Fundacji, więc to niemożliwe, przez takich lewackich idealistów Europa jest zalewana przez imigrantów muzułmańskich. Nie jestem narodowcem, mam dobrych sąsiadów z Ukrainy, których lubię, nieco dalej mieszkają Hindusi, mili grzeczni ludzie, nie wrzucam wszystkich do jednego worka. Piszę to, bo dla takich lewicowych idealistów, każdy kto chce zrobić porządek z patologią, narkomanią, to wy od razu wrzucacie do szufladki z napisem faszysta. A z tym zwiększeniem policjantów to znowu pobożne życzenie. Jesteś tak naiwna, że rolę w Małym Księciu miałabyś z miejsca. Piszesz tak naiwnie, że to aż przeraża infantylnością. Ciężkie kamieniołomy i kara śmierci były by jedynym rozwiązaniem dla przestępców, morderców, a dla narkomanów i alkoholików żadnej pomocy, bo stwarzają tylko kłopoty, tzw. "darcie ryja" dosłownie od rana. Rozumiem, mógłbym używać eufemizmów, ale nie ma innych słów dla nocnego darcia ryja przez alkoholików i narkomanów. Zresztą staraj się o tę wiatę, być może mylimy się, i będzie to wiata nie wiem może dla rowerzystów, może warto spróbować, jeśli tak bardzo optujesz za tym pomysłem, pomóż finansowo, dokładając się do takiej inwestycji. Ja rozumiem to w ten sposób, miasto wyłoży pieniądze z BO na wiatę, w której Ty pani Radna będziesz spotykać się z mieszkańcami przy grillu, by rozmawiać i przekonywać do siebie i swoich poglądów. Nie ma w tym nic złego. Razi mnie jedynie twój lewicowy idealizm.

Symetrysta 09.08.2025 18:19
Szanowny Panie - nie trzeba mieć lewicowych poglądów by widzieć istotę ludzką w drugim człowieku. To się nazywa chrześcijaństwo, ba katolicki konserwatyzm ma u swoich źródeł pomoc drugiemu człowiekowi. Łatwo Panu przychodzi szufladkować innych ludzi. Życzę Panu serdecznie z całego serca by nigdy nikt Pana tak łatwo niezaszufladkował.

Reklama
Sąsiad 09.08.2025 20:12
Sama zaczęłaś szufladkować. Może nie dodałem, że jestem ateistą i jestem za rozdziałem Kościoła od Państwa, łącznie z wypowiedzeniem Konkordatu, księża to obecnie w wielu przypadkach biznesmeni, osobiście znam takiego księdza dewelopera z dużej dzielnicy miasta wojewódzkiego. W sprawie Kościoła popieram panią Senyszyn, oczywiście polityczny koniunkturalizm nie pozwala wam głośno o tym mówić. Reforma z jedną lekcją religii jest jedynie powrotem, a nie krokiem naprzód. Najbardziej boli, że przez takie naiwne myślenie tracicie wyborców, Lewica jest obecnie ze zmniejszającym elektoratem, bo wy lewicowi politycy bardziej dbacie o pełną lodówkę dla patologii, mopsy, gopsy i super warunki dla więźniów, niż o resztę społeczeństwa, które na to pracuje i w przeciwieństwie do patologii na was głosuje. Patologia albo nie głosuje w ogóle albo głosuje na tych co im piwa stawia, może nie w mieście, ale na wioskach były takie przypadki naiwna lewicowa Pani Radna. A tak na koniec, czy widzisz w mordercy, gwałcicielu cyt. "istotę ludzką w drugim człowieku", który mimo wszystko nie zasługuje na karę śmierci?

Symetrysta 10.08.2025 10:06
Kiedy zaszufladkowałem kogoś? To, że pisze aby odnaleźć istotę ludzką w drugim człowieku? Nie jestem, nie byłem członkiem żadnej partii politycznej. Także proszę ograniczyć określania „Wy”. Zapytaj panią Senyszyn o zdanie dotyczące kary śmierci - bardzo się zdziwisz… i jestem mężczyzną, więc proszę wybaczyć ale muszę rozczarować, nie rozmawia Pan z radną.

Heheszek 10.08.2025 11:30
Sąsiad 09.08.2025 20:12
Sama zaczęłaś szufladkować. Może nie dodałem, że jestem ateistą i jestem za rozdziałem Kościoła od Państwa, łącznie z wypowiedzeniem Konkordatu, księża to obecnie w wielu przypadkach biznesmeni, osobiście znam takiego księdza dewelopera z dużej dzielnicy miasta wojewódzkiego. W sprawie Kościoła popieram panią Senyszyn, oczywiście polityczny koniunkturalizm nie pozwala wam głośno o tym mówić. Reforma z jedną lekcją religii jest jedynie powrotem, a nie krokiem naprzód. Najbardziej boli, że przez takie naiwne myślenie tracicie wyborców, Lewica jest obecnie ze zmniejszającym elektoratem, bo wy lewicowi politycy bardziej dbacie o pełną lodówkę dla patologii, mopsy, gopsy i super warunki dla więźniów, niż o resztę społeczeństwa, które na to pracuje i w przeciwieństwie do patologii na was głosuje. Patologia albo nie głosuje w ogóle albo głosuje na tych co im piwa stawia, może nie w mieście, ale na wioskach były takie przypadki naiwna lewicowa Pani Radna. A tak na koniec, czy widzisz w mordercy, gwałcicielu cyt. "istotę ludzką w drugim człowieku", który mimo wszystko nie zasługuje na karę śmierci?
Z tego piszesz Panie kolego, to odcinasz się od wszystkich kierunków politycznych. Brawo. Podziwiam takich ludzi. Jednak czytając to co piszesz, mam nieodparte wrażenie, że jesteś Kato-prawicowcem i wstydzisz się do tego przyznać. Oczywiście nie oceniam Twoich poglądów. Są twoje i broń ich. Nie przeszkadza mi to, tylko proszę nie pisz cytatów z polityków którzy występują w TV Republika. Postaraj się napisać coś od siebie. A tak a pro po, tego co piszesz, to proszę napisz w jakim mieście mieszkasz, bo trochę strasznie u Ciebie. Przeprowadź się do Oławy. Tu jest cudownie i spokojnie i bezpiecznie. Zapraszam i pozdrawiam.

Sąsiad 10.08.2025 13:47
Wiem, że bronisz oławskiego systemu, bo w innej konstelacji już dawno straciłabyś pracę. Albo nie chcesz dostrzegać narkomanów i alkoholików w naszym mieście. I nie słyszysz po nocach ryków silników dilerów narkotyków, którzy uważają, że wszystko im wolno i są bezkarni. TV Republiki nie oglądam, nie jestem katotalibem, bo jak wcześniej już pisałem, jestem ateistą. Właściwie po którym moim komentarzu uznałaś, że jestem katotalibem, oglądającym zakłamaną TV Republikę. Przy okazji dodam, że TVP oraz TVN również uważam za zakłamane i nie jestem zwolennikiem Tuska, którego koledzy z Unii Wolności, jak śp. Edward Wende, zaczęli łagodzić polskie prawo wobec przestępców i powtarzali, że morderca czy przestępca to także człowiek, widać ten łagodny system karny nie sprawdził się, resocjalizacja nic nie daje, recydywiści powracają do swojego ulubionego miejsca. A wakaty w policji są co raz większe, w Oławie brakuje sporo policjantów, nie chcą iść do policji, bo każde użycie broni jest bardziej sprawdzane, niż złapanie przestępcy. To wytłumacz Heheszek Pani Radnej Mikołajek, dlaczego jej projekt został odrzucony, skoro w Oławie nie ma przestępczości, kradzieży rowerów, narkomanów, dlaczego projekt budowy wiaty został odrzucony, przecież wg ciebie jest super. Jaki argument miały te resortowe dzieci z BBS, że odrzucono projekt Pani Mikołajek. Wytłumacz to pani radnej Mikołajek, lewicowej idealistce, która wierzy jeszcze w dobro i ludzkie odruchy. Że burmistrz wolał oddać za darmo tę działkę TBS? Chociaż może i tego nie potrafisz, ty skorumpowana i przepełniona nepotyzmem urzędniczko. I nie tłumacz się głupio, że nie jesteś urzędniczką, bo jesteś starym, łysym facetem, który chodzi do urzędu raz na miesiąc, a wiedzę czerpie z kablówki, zupełnie jak Nieogarnięty. I przypominam, że twoi koledzy z BBS są w koalicji z tymi, którzy oglądają zakłamaną TV Republikę, a w opozycji są żałośni radni, którzy wierzą w propagandę rządu z TVP i TVN.

Heheszek 11.08.2025 14:31
Sąsiad 10.08.2025 13:47
Wiem, że bronisz oławskiego systemu, bo w innej konstelacji już dawno straciłabyś pracę. Albo nie chcesz dostrzegać narkomanów i alkoholików w naszym mieście. I nie słyszysz po nocach ryków silników dilerów narkotyków, którzy uważają, że wszystko im wolno i są bezkarni. TV Republiki nie oglądam, nie jestem katotalibem, bo jak wcześniej już pisałem, jestem ateistą. Właściwie po którym moim komentarzu uznałaś, że jestem katotalibem, oglądającym zakłamaną TV Republikę. Przy okazji dodam, że TVP oraz TVN również uważam za zakłamane i nie jestem zwolennikiem Tuska, którego koledzy z Unii Wolności, jak śp. Edward Wende, zaczęli łagodzić polskie prawo wobec przestępców i powtarzali, że morderca czy przestępca to także człowiek, widać ten łagodny system karny nie sprawdził się, resocjalizacja nic nie daje, recydywiści powracają do swojego ulubionego miejsca. A wakaty w policji są co raz większe, w Oławie brakuje sporo policjantów, nie chcą iść do policji, bo każde użycie broni jest bardziej sprawdzane, niż złapanie przestępcy. To wytłumacz Heheszek Pani Radnej Mikołajek, dlaczego jej projekt został odrzucony, skoro w Oławie nie ma przestępczości, kradzieży rowerów, narkomanów, dlaczego projekt budowy wiaty został odrzucony, przecież wg ciebie jest super. Jaki argument miały te resortowe dzieci z BBS, że odrzucono projekt Pani Mikołajek. Wytłumacz to pani radnej Mikołajek, lewicowej idealistce, która wierzy jeszcze w dobro i ludzkie odruchy. Że burmistrz wolał oddać za darmo tę działkę TBS? Chociaż może i tego nie potrafisz, ty skorumpowana i przepełniona nepotyzmem urzędniczko. I nie tłumacz się głupio, że nie jesteś urzędniczką, bo jesteś starym, łysym facetem, który chodzi do urzędu raz na miesiąc, a wiedzę czerpie z kablówki, zupełnie jak Nieogarnięty. I przypominam, że twoi koledzy z BBS są w koalicji z tymi, którzy oglądają zakłamaną TV Republikę, a w opozycji są żałośni radni, którzy wierzą w propagandę rządu z TVP i TVN.
Po tym co i jak piszesz, to wszyscy wiedzą i domyślają się kim jesteś. Ty nie szukasz tutaj żadnej polemiki. Jesteś tutaj, żeby wylewać swój jad i frustrację, i zarażać tym wszystkich dookoła. Brawo. Na szczęście mało masz zwolenników, i nie udaje ci się wejść do RM ani wygrać wyborów na burmistrza. To co piszesz wyraźnie wskazuje, że cytujesz tylko i wyłącznie wypowiedzi z TV Republika. Nie masz swojego zdania niestety, bo jesteś ogarnięty tylko nienawiścią do ludzi. Dla ciebie mieszkańcy Oławy to same pijaki i narkomani. Brawo. Ale widać, że nawet u nich poklasku nie znajdujesz, jeśli tak wydzierają się na ciebie. Normalni mieszkańcy, a jest ich niestety dla ciebie, porażająca większość, nie spotykają na swojej drodze tylko i wyłącznie pijaków i narkomanów, bo z podniesioną głową chodzą po ulicach naszego, naszego a nie twojego, miasta. Nie muszą tak jak wstydzić się i chodzić opłotkami i podwórkami. Taka jest prawda. Jak ci tutaj tak źle, to nikt cię to nie trzyma, i nikt za tobą nie będzie tęsknił. Szerokiej drogi.

Reklama
Sąsiad 11.08.2025 16:29
Twoje domyślanie się heheszek nie ma najmniejszego sensu, bo z tym kandydatem nic mnie łączy, gość nudzi się, ale skoro ma żółte papiery, to w tym kraju, może o wiele za dużo sobie poczyniać i nic mu nie zrobią, a obraża jednego z lepszych radnych pana Gawlasa, którego cenię za to, jak wykonuje swoje obowiązki. Nie jestem ogarnięty nienawiścią do nikogo oprócz patologii, która ma w Polsce za dobrze. Jesteś osobą, która albo nie rozumie tego co czyta, albo robisz to z rozmysłem. Nie same pijaki, jest mniejsza grupa patologii, która daje o sobie znać nocami, a nawet i w dzień. Podlegająca pod burmistrza straż miejska nie radzi sobie, jeżdżą w kółko, na zawiadomienie przyjeżdżają nie za szybko. Codziennie na stronie gazety mamy jakieś zdarzenie, samobójstwa, najczęściej pod wpływem narkotyków, kradzieże rowerów, kradzieże na działkach, pobicia, to nie jest język kłamliwej Republiki czy TVN, to fakty z życia Oławy, niszczą toalety, niszczą przystanki, nie potraficie rządzić, ani kontrolować patologii w naszym mieście. Żałosne jak potrafisz manipulować, a nie odniesiesz się, do budżetu obywatelskiego, w tym do projektu wiaty pani Mikołajek. Nie potrafisz napisać, dlaczego ten projekt został odrzucony? I nie łącz mnie zz osobnikiem o inicjałach S.K., dla mnie nawet ktoś taki, zamiast renty, powinien wziąć się do pracy, a nie pobierać pieniądze na koszt podatnika. Dla mnie ten gość to patologia. Nie pracuje, ale próbuje oczerniać porządnego radnego. Ja nie mam nic wspólnego z polityką, nie oglądam telewizji żadnej, jestem mieszkańcem Osiedla Sobieskiego, który często bywa w nowej restauracji w chmurach na Lipowej (nie można podać nazwy) i często wracam w nocy z żoną i co innego jest wypić dwie lampki Yamazaki Years Old czy Balvenie Double Wood, a co innego widzieć sikających i nie wstydzących się alkoholików, agresywnych i nastolatków po narkotykach. Naprawdę można wypić kilka lampek, by nie drzeć ryja po nocach i nie szczać i nie być skłonnym do bijatyki. Chodzisz czasami w weekendy po nocach? Pewnie nie, więc w jaki sposób oceniasz bezpieczeństwo mieszkańców, którzy w średnim wieku narażeni są na zaczepki, nieuprzejmości ze strony patologii? Dlaczego nic nie robicie z tymi dilerami, którzy po nocach zajeżdżają swoje BMW, słychać ich i na Iwaszkiewicza i na Paderewskiego, bez tłumików, katalizatorów, przymykacie oczy, bo to niejednokrotnie synkowie z bogatszych oławskich elit, związanych z BBS, ale jednak normalnie patologia, która przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu społeczności, niczym biskupi którym ciągle mało. A w ogóle, to czy wasi koalicjanci i pana burmistrza z PIS nie są widzami Republiki?

Heheszek 11.08.2025 19:47
Widzisz panie kolego twoje tłumaczenie się, jakoś ani mnie, ani pewnie wielu osób nie przekonuje. Jest bardzo mętne. Tym bardziej, że ty nie szukasz tutaj żadnej polemiki. Po prostu wygłaszasz swoje "prawdy objawione" i tyle. Bardzo zabawne i przekonujące, że dobrze trafiłem kim jesteś, jest to twoje ciągłe zwracanie się do mnie przez "wy". "Wy rządzicie, wy jesteście nieudolni, wy nic nie umiecie" itd itp. A ja nigdy nie miałem żadnej władzy. Niestety. Wszystkie zresztą swoje, raczej nie uwagi i nie tematy do dyskusji, tylko swoje tezy i "prawdy objawione" wrzucasz do jednego worka i tak je mieszasz, że nawet jak by ktoś chciał, to nie ma jak z tobą polemizować. Ty zresztą tego nie oczekujesz. Na pewno w to co ja ci napisze nie uwierzysz, ale mieszkam w rynku już 60 lat, i to co ty piszesz o tym co się w nim dzieje, nie ma raczej żadnego zastosowania ani potwierdzenia. Może w swojej zapalczywości, czy jak to inaczej nazwać, po prostu pomyliłeś miasta? Zastanów się nad tym. Liczę na twoją, pełną epitetów, hejtu, wyzwisk i kalumni, odpowiedź. Z miłą chęcią poczytam. Na pewno będzie to wszystko przepełnione "miłością chrześcijańską", tak jak to widać w twojej ulubione j TV Republika. Pozdrawiam

Anonim 11.08.2025 16:25
To chyba ty tu nie jesteś z Oławy...

Anonim 11.08.2025 16:22
Chrześcijaństwo obecnie to nienawiść do wszystkiego co nie jest chrześcijańskie, więc się za tym nie chowaj. Pora otworzyć oczy.

Redaktor. 07.08.2025 18:23
Ochh. i kolejny polityk/polityczka.. więc na pewno będzie temat budżetu obywatelskiego.. "głosu mieszkańców należy słuchać" - jak nie zgodzić się z takim zdaniem.. Ale co z głosami mieszkańców którzy tego grilla w tej lokalizacji - na os. Sobieskiego nie chcą? Czy wie pani ile osób mieszka na tym osiedlu (pomijając nawet naszych zagranicznych gości..), a jednocześnie ile osób oddało głos za tą wiatą biesiadną - można wogole porównywać te liczby....?? Co z mieszkańcami którzy po prostu nie chcą tej wiaty, bo zdają siebie sprawę ze skutków jej postawienia.. ?

Reklama
Walerian 07.08.2025 14:50
Wioskowa wiata biesiadna w mieście. Szczyt pomysłów. Głosowało raptem za tym chyba z 10 mieszkańców. Czy nie stać nas na lepsze pomysły. Radna mogła by się bardziej wysilić.

Alfonso 07.08.2025 13:56
Kraj absurdów

Symetrysta 07.08.2025 10:48
Czyli po raz kolejny burmistrz i jego urzędasy działają wbrew mieszkańcom? Czy wprowadzanie w błąd radnych i pomysłodawczyni projektu jest czymś dyskwalifikującym? Czy to kolejny dowód na to, że burmistrz nie akceptuje BO i jest dla niego wielką przeszkodą? Czy to nie kolejny dowód, że burmistrz nie godzi się na udogodnienia dla mieszkańców, chyba że będzie mógł wraz z urzędasami podpisać się pod danym pomysłem? To pytania retoryczne, na które wszyscy znamy odpowiedź. Skala zaniedbań, braku transparentności i zwyczajnej skuteczności w przypadku BO jest porażająca. Proste narzędzie, które powinno być pomostem pomiędzy urzędem a mieszkańcami w Oławie jest traktowane po macoszemu. Czy to już czas, aby zadać czy burmistrzowi, urzędasom i BBS - mieszkańcy po prostu przeszkadzają? A może to już czas na założenie komitetu referendalnego, aby pogonić tych nieudaczników, dla których potrzeby mieszkańców są na ostatnim miejscu?

Heheszek 07.08.2025 11:44
Symetrysta 07.08.2025 10:48
Czyli po raz kolejny burmistrz i jego urzędasy działają wbrew mieszkańcom? Czy wprowadzanie w błąd radnych i pomysłodawczyni projektu jest czymś dyskwalifikującym? Czy to kolejny dowód na to, że burmistrz nie akceptuje BO i jest dla niego wielką przeszkodą? Czy to nie kolejny dowód, że burmistrz nie godzi się na udogodnienia dla mieszkańców, chyba że będzie mógł wraz z urzędasami podpisać się pod danym pomysłem? To pytania retoryczne, na które wszyscy znamy odpowiedź. Skala zaniedbań, braku transparentności i zwyczajnej skuteczności w przypadku BO jest porażająca. Proste narzędzie, które powinno być pomostem pomiędzy urzędem a mieszkańcami w Oławie jest traktowane po macoszemu. Czy to już czas, aby zadać czy burmistrzowi, urzędasom i BBS - mieszkańcy po prostu przeszkadzają? A może to już czas na założenie komitetu referendalnego, aby pogonić tych nieudaczników, dla których potrzeby mieszkańców są na ostatnim miejscu?
Szanowny Panie kolego, akceptuję Twoje zdanie na temat burmistrza. Każdy może mieć swoje i oczywiście nic mi do tego jakie ty masz, i z tym nie polemizuję. Proszę Cię tylko nie atakuj tak urzędników. Oni są po prostu wykonawcami woli ich szefa. Przyjdzie nowy szef i burmistrz, i będą robili to co następny im karze. Przecież przy każdych wyborach nie wymienia się wszystkich urzędników. Więc mam taką małą prośbę do ciebie. Mogę co do zdania o Frischu się z tobą nie zgadzać, ale akceptuję twój punkt widzenia, ale urzędników podległych Frischowi, aż tak bardzo nie krytykuj.

Symetrysta 07.08.2025 15:32
Szanowny Panie kolego - dziękuję za zawrócenie uwagi. A już się tłumaczę z określenia urzędasy - nie mam na myśli wszystkich urzędników pracujących w samorządzie. Mam na myśli ludzi, którzy zawdzięczają BBS i burmistrzowi swój awans i trwanie na stanowisku. Takich jest wielu, cytując jednego z prominentnych działaczy BBS, który raczył na łamach gazety wypowiedzieć słowa, że dzięki BBS nie było tornada zmian w kadrze urzędniczej. Czyli, że dzięki nim jest, jak jest i nic się zmieni i BBS jest tego gwarantem. To są ludzie, którzy dostają pracę, chociaż na nią aplikowali, to są ludzie których przerasta dane stanowisko albo ludzie, którzy są skorzy popełnić każdą zdradę, aby tylko utrzymać swoją posadkę. I tych pozwól będę nazywał urzędasami. Choć, i tutaj przyznam Ci rację, w Oławie jest wielu fantastycznych urzędników. I mam nadzieję, że nie zrobię niedźwiedziej przysługi to pisząc, ale polityką senioralna w Oławie wygląda tak dobrze, dzięki znakomitej pracy jednej z pani naczelnik.

Reklama
Heheszek 08.08.2025 09:26
Symetrysta 07.08.2025 15:32
Szanowny Panie kolego - dziękuję za zawrócenie uwagi. A już się tłumaczę z określenia urzędasy - nie mam na myśli wszystkich urzędników pracujących w samorządzie. Mam na myśli ludzi, którzy zawdzięczają BBS i burmistrzowi swój awans i trwanie na stanowisku. Takich jest wielu, cytując jednego z prominentnych działaczy BBS, który raczył na łamach gazety wypowiedzieć słowa, że dzięki BBS nie było tornada zmian w kadrze urzędniczej. Czyli, że dzięki nim jest, jak jest i nic się zmieni i BBS jest tego gwarantem. To są ludzie, którzy dostają pracę, chociaż na nią aplikowali, to są ludzie których przerasta dane stanowisko albo ludzie, którzy są skorzy popełnić każdą zdradę, aby tylko utrzymać swoją posadkę. I tych pozwól będę nazywał urzędasami. Choć, i tutaj przyznam Ci rację, w Oławie jest wielu fantastycznych urzędników. I mam nadzieję, że nie zrobię niedźwiedziej przysługi to pisząc, ale polityką senioralna w Oławie wygląda tak dobrze, dzięki znakomitej pracy jednej z pani naczelnik.
Miło, że pomimo pewnych różnic, potrafimy znaleźć wspólnie kompromis i jakoś się dogadać. Zgadzam się z tobą, ale uważam, że ci, co załatwili sobie pracę przez jakieś koneksje, lub przez partyjne układy, nie są godni by ich nazywać nawet "urzędasami". To po prostu jakiś plankton. A w urzędzie, naprawdę pracuje dużo pań i panów, którzy zasługują na miano urzędników, i na pewno długo będą tam jeszcze pracować. Pozdrawiam.

Ble 07.08.2025 10:38
Czego się nie robi żeby zaistnieć. Specjalistka od niczego.

fri 07.08.2025 09:46
Pani jest wspaniała powinna dostać podziękowania za wskazanie terenie na rozbudowę mieszkalnictwa. Fri jesteś wielki potrafisz wykorzystać sytuację.

potraktowana jak zwykły mieszkaniec 07.08.2025 09:40
A jak później pani Agnieszka Mikołajek głosowała w sprawie wotum zaufania dla burmistrza? Wstrzymuję się, czyli się nie sprzeciwiła, najwyraźniej pasuje jej takie traktowanie jej i mieszkańców przez burmistrza. Pani Agnieszko, proszę może zatem głębiej zastanowić się nad tym jak pani głosuje i co pani mówi na sesjach.

Heheszek 07.08.2025 10:27
potraktowana jak zwykły mieszkaniec 07.08.2025 09:40
A jak później pani Agnieszka Mikołajek głosowała w sprawie wotum zaufania dla burmistrza? Wstrzymuję się, czyli się nie sprzeciwiła, najwyraźniej pasuje jej takie traktowanie jej i mieszkańców przez burmistrza. Pani Agnieszko, proszę może zatem głębiej zastanowić się nad tym jak pani głosuje i co pani mówi na sesjach.
Proszę nie mieszać pojęć. Projekt grilla do BO to jedno, a praca tej pani na sesjach jako radna, to co innego. Tu jest projekt dla mieszkańców osiedla, a tam praca na rzecz mieszkańców całej Oławy. Panią radną podziwiam za samodzielność myślenia, i oceniania, i głosowania podczas sesji. To miłe, że są takie osoby. A Frisch do dziś niestety nie zrealizował żadnego projektu z BO. Karygodne

Reklama

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: STreść komentarza: Najczęściej to mężczyźni mają więcej partnerek seksualnych, więc uczono nas by chłopak robił sobie badania czy nie jest czymś zarażony i czy nie jest nosicielem HIV.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 20:34Źródło komentarza: „HIV i AIDS – Fakty i Mity” - konkurs filmowy rozstrzygniętyAutor komentarza: GilaTreść komentarza: Uczono nas w szkołach by poważnie podchodzić do związku i nie uprawiać seksu z byle kim bo tak można łatwo się zarazić albo zajsć w ciąże. Szukaj partnera który będzie cię szanował, a nie takiego który chce cię zapedzić do łóżka na waszej czy 3 czy 5 piątej randce. A jeśli cię zostawi bo nie chcesz z nim iść do łóżka, to pozwól mu odejść, bo tylko chciał cię wykorzystać.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 20:31Źródło komentarza: „HIV i AIDS – Fakty i Mity” - konkurs filmowy rozstrzygniętyAutor komentarza: SiloTreść komentarza: Dzięki Bogu marihuana wyparła z Polski groźną kokainę i obrzydliwe wstrzykiwanie sobie w krew narkotyków. I uczono nas w szkołach UNIKAJ SEKSU, NARKOTYKÓW I BRUDNYCH UŻYTYCH IGIEŁ STRZYKAWEK.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 20:21Źródło komentarza: „HIV i AIDS – Fakty i Mity” - konkurs filmowy rozstrzygniętyAutor komentarza: LalaTreść komentarza: Z 30 lat temu w Polsce popularna była kokaina, którą zdaje się wynoszono ze szpitali i przemyt, i zdaje się Braun sugar....a dziś dzięki Bogu jest marihuana, która nie jest tak groźna i nie powoduje śmierci czy zakażenia krwi. ale są różne gatunki marihuany i jak to Polacy sciagają te które mogą powodować halucynacje. A w Anglii marihuana to zioło po którym się tylko śmiejesz bez halucynacji typu kosmos.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 19:43Źródło komentarza: „HIV i AIDS – Fakty i Mity” - konkurs filmowy rozstrzygniętyAutor komentarza: DarekTreść komentarza: Dziwny kraj- kraj pochodzenia. A to znowu ta poprawność polityczna nie pozwala napisać do jakiego kraju?.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 19:40Źródło komentarza: 21-letni cudzoziemiec-recydywista deportowany z krajuAutor komentarza: **Treść komentarza: HIV i AIDS to jeden wielki burdel. Ciekawe jakie tematy ci sanitarno epidemiologiczni przedstawili? Że wystarczy umyć rączki? Bo raczej nie wystarczy. I co ci sanitarno epidemiol. Wiedza o seksie homoseksualistów i o brudnych strzykawkach narkomanów??? Z AIDS czy to z HIV możnabylo się urodzić ale pod tym wzgl. Że dziedziczyło się po chorej matce. Dziś nie słychać w Polsce o przypadkach narkotyków i brudnych strzykawek z nich więc nie słychać o AIDS i HIV. Kiedyś w każdej klasie był chociaż 1 ćpun.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 19:28Źródło komentarza: „HIV i AIDS – Fakty i Mity” - konkurs filmowy rozstrzygnięty
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama
Reklama