Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 1 sierpnia 2025 16:09
Reklama
Reklama https://www.mario-web.pl/?fbclid=IwY2xjawKmdmpleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFoU1Vyd1F2VmVBTEJTZXZIAR4R7OQoIiStikie9PkVq_jed6ugpLqCXRABOmzOXsgh5-xjWxRaek2puL_0KA_aem_vRRkult5-xnxh4novgQbiw

O tym nie mówili na debacie. Jakimi autami jeżdżą kandydaci?

Ponad 400 tys. Polaków jeździ takim samochodem jak Adrian Zandberg, najrzadziej spotykane jest auto Rafała Trzaskowskiego. CARFAX sprawdził samochody polityków
  • Źródło: CARFAX
Podziel się
Oceń

Jeśli chodzi o popularność posiadanego samochodu, to wśród kandydatów na prezydenta Polski prowadzi Adrian Zandberg ze swoim Fordem Focusem. W bazie CARFAX, liczącej ponad 23 mln używanych aut w Polsce, znajdziemy 437 tys. egzemplarzy tego modelu. Drugie pod względem popularności auto – Toyota Auris – to własność Magdaleny Biejat (130 tys. egzemplarzy). Najstarszym autem w zestawieniu, czternastoletnim, jeździ Rafał Trzaskowski, a najnowszym, zaledwie trzyletnim – Sławomir Mentzen. Obaj ci politycy postawili na modele Volvo. 

Reklama

CARFAX, firma dostarczająca użytkownikom raporty o historii używanych samochodów z wiarygodnych oraz certyfikowanych źródeł, sprawdził, jaką popularnością wśród używanych samochodów cieszą się w Polsce modele aut, którymi jeżdżą czołowi kandydaci na urząd prezydenta Polski (na podstawie dostępnych publicznie oświadczeń majątkowych). Według najnowszego sondażu są to Rafał Trzaskowski z Koalicji Obywatelskiej, popierany przez Prawo i Sprawiedliwość kandydat obywatelski Karol Nawrocki, Sławomir Mentzen z Konfederacji Wolność i Niepodległość, Magdalena Biejat reprezentująca Lewicę, reprezentujący Polskę 2050 Szymon Hołownia i Adrian Zandberg z Razem.

 

Przedstawiciele lewicy z najpopularniejszymi samochodami


Zdecydowanie najpopularniejszym samochodem spośród wymienionych kandydatów jeździ Adrian Zandberg – według jego oświadczenia majątkowego z kwietnia 2024 r. jest to Ford Focus z 2018 r. W bazie danych CARFAX, obejmującej ponad 23 mln używanych samochodów w Polsce, znajduje się 437 tys. aut tego modelu, w tym 11,8 tys. z tego samego rocznika. Statystyczny Ford Focus z 2018 r. ma 120 tys. km przebiegu. Blisko 60 proc. tych pojazdów ma w swojej historii odnotowane uszkodzenia, a 70 proc. – zdarzenia związane z ryzykiem, na które warto zwrócić uwagę przed zakupem (np. nietypowe wskazania licznika). Co 5. egzemplarz od nowości pozostaje własnością pierwszego właściciela. Również co 5. pochodzi z importu. 

Drugie pod względem popularności na polskich drogach auto należy do Magdaleny Biejat – według jej oświadczenia majątkowego z września 2023 r. jest to Toyota Auris z 2017 r. W bazie CARFAX jest 130 tys. egzemplarzy samochodów tego modelu, w tym 11,1 tys. z 2017 r. Przeciętna Toyota Auris z tego rocznika ma na liczniku 126 tys. km. W tym przypadku odnotowano najwyższy odsetek pojazdów, które mają w swojej historii jakieś uszkodzenia – aż 71 proc. Wspomniane ryzyka dotyczą 77 proc. Jedynie 11 proc. jest importowanych, a własnością pierwszego właściciela pozostaje 27 proc. 

Trzaskowski i Mentzen stawiają na Volvo
Sławomir Mentzen w oświadczeniu majątkowym z kwietnia 2024 r. podał, że ma „prawo do prywatnego korzystania” z Volvo XC90 z 2022 r. – najmłodszego pojazdu w niniejszym zestawieniu (ma również prawo do korzystania z Mercedesa E Coupe, też z 2022 r.). Aut tego modelu w bazie CARFAX zarejestrowano 33,8 tys., w tym 1,5 tys. z 2022 r. Ich średni przebieg to 34 tys. km, 66 proc. pozostaje własnością pierwszego właściciela. Nieco ponad połowa ma odnotowane w swojej historii uszkodzenia (to najniższy odsetek wśród omawianych aut), a 46 proc. – różnego rodzaju ryzyka. Z importu pochodzi 15 proc

Również Rafał Trzaskowski jak wynika z jego oświadczenia majątkowego z czerwca 2024 r., jeździ Volvo, chociaż w jego przypadku jest to model XC70 z 2011 r. To najstarszy pojazd w tym zestawieniu. Takich aut w bazie CARFAX znajduje się 6,7 tys., w tym zaledwie 572 z tego roku. Średni przebieg statystycznego Volvo XC70 z 2011 r. to 255 tys. km. Odsetek aut z odnotowanymi uszkodzeniami wynosi w tym wypadku 65 proc., a obarczonych różnego rodzaju ryzykami czy niejasnościami – aż 91 proc. Z importu pochodzi 64 proc. z nich. Jedynie 2 proc. wciąż jest własnością pierwszego właściciela. 

Szymon Hołownia, według oświadczenia majątkowego z kwietnia 2024 r., nie ma samochodu, natomiast aktualne oświadczenie majątkowe Karola Nawrockiego nie jest publicznie dostępne. 


 

Ankieta: Na kogo zagłosujesz w wyborach prezydenckich? Sonda

W niedzielę ważne wybory. Wierzymy, że się wybieracie. A jeżeli tak, to którego kandydata oddacie swój głos? Może żaden z nich nie jest idealny, ale na pewno jest taki, który jest Ci najbliższy. Oddaj głos w naszej zabawie. Kolejność kandydatów ustalona alfabetycznie.

Artur Bartoszewicz
1%
Magdalena Biejat
6%
Grzegorz Braun
32%
Szymon Hołownia
3%
Marek Jakubiak
0%
Maciej Maciak
1%
Sławomir Mentzen
18%
Karol Nawrocki
11%
Joanna Senyszyn
1%
Krzysztof Stanowski
2%
Rafał Trzaskowski
19%
Marek Woch
0%
Adrian Zandberg
6%

Napisz komentarz

Komentarze

Bardzo wysoka Gośka 14.05.2025 06:41
Każdy głosuje jak chce.

Reklama
bieda 13.05.2025 16:32
To stare samochody jeszcze mogą jeździć po Warszawie. A gdzie hulajnogi?

Podstarzała pszczoła 13.05.2025 15:44
Ja już swoje lata mam i wiem na kogo zagłosować

Rodacy 13.05.2025 15:09
Ratujmy Polskę.Głosujcie na Karola Nawrockiego.

Pan Jerzy 13.05.2025 15:57
Rodacy 13.05.2025 15:09
Ratujmy Polskę.Głosujcie na Karola Nawrockiego.
Dokładnie, w DPSie nie jest tak źle, a i mieszkania komunalne się nie zmarnują.

Rafa 13.05.2025 12:58
.... a to takie ważne co kto ma w garażu?

Reklama

ZASTRZEŻENIE PODMIOTU UPRAWNIONEGO DOTYCZĄCE EKSPLORACJI TEKSTU I DANYCH

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji ze strony internetowej tuolawa.pl i publikacji przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody wydawcy - RYZA Sp. z o.o. jest niedozwolone. 

Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są TUTAJ

KOMENTARZE
Autor komentarza: ChybioneTreść komentarza: Kogo obrażają? Wskaż konkretny przykład. Akurat z tym sponsorowaniem sportu nie trafiłeś - ostatnio był artykuł, że nowa firma ARCHON została sponsorem Moto JelczaData dodania komentarza: 1.08.2025, 14:21Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: GosiaTreść komentarza: To ta pani co krótko przed wyborami dostała od Frischmanna stypendium za osiągnięcia sportowe i udział w zawodach chociaż nigdzie nie startowała?Data dodania komentarza: 1.08.2025, 14:03Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: PsychicznyTreść komentarza: Sławku znajdź jakąś pracę, bo jesteś nudny. Całe życie na rencie?Data dodania komentarza: 1.08.2025, 13:46Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: AlaTreść komentarza: Daj spokój z tym radnym. WstydData dodania komentarza: 1.08.2025, 13:43Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: PiotrTreść komentarza: Jest to przykre ale Bartek i Albert Zieliński to najwięksi szkodnicy w Oławie. Panowie nic dobrego nie zrobili dla Oławy. Wszystkich obrażają a przez ich postępowanie inwestorzy i sponsorzy(chodzi o sport) nie chcą z Oławą się utożsamiać.Data dodania komentarza: 1.08.2025, 13:41Źródło komentarza: To jej projekt do BO zaakceptowano. Jako jedyny. Reaguje na komentarzeAutor komentarza: Inżynier BRDTreść komentarza: Pamiętaj, że za to płaci Burmistrz czyli my podatnicy. Mnie zależy na tym aby to było jak najmniej bo to idzie z moich podatków, będzie mniej kasy, to mniej inwestycji na mieście. Burmistrz i tak płaci miliony za energię elektryczną do oświetlenia całego miasta. Dlaczego miasto ma płacić za wymianę żarówek, a wszystkie słupy są własnością firmy Tauron. Nieuregulowane prawo bo jakby sejm ustawowo nakazał spółce Tauron przekazać słupy do miasta to rozumiem takie działanie, a skoro słupy są własności Tauron to niech sami za swoje pieniądze sobie naprawiają, dlaczego chcą ciągnąć kasę od miasta?Data dodania komentarza: 1.08.2025, 13:29Źródło komentarza: Tauron naprawił oświetlenie przy 11 Listopada. Nie komentuje sprawy umowy z miastem
Reklama
NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas. Podaj w treści swój adres e-mail lub numer telefonu. Jeżeli formularz Ci nie wystarcza - skontaktuj się z nami.

Reklama
Reklama